طرح همیار مادر و کودک درتبریز اجرا شد

برای نخستین بار طرح همیار مادر و کودک در تبریز اجرا شد.

رییس بهزیستی شهرستان تبریز در آیین آغاز این طرح  با اشاره به گفت: این طرح در راستای برنامه خانواده سالم و به منظور ارتقای سلامت روان مادران در معرض آسیب و کودکان آنها و پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب های روانی-اجتماعی برای نخستین بار در استان اجرا می شود  و هدف از این طرح توانمندسازی مادران، بررسی وضعیت دلبستگی مادر و کودک و کاهش آسیب هایی است که کودک  در آینده با آنها مواجه خواهد شد.

صالح علیلو  با بیان  اینکه جامعه هدف این طرح ،مادران باردار 3 ماهه و بالاتر در معرض آسیب و در مناطق کم برخوردار هستند اظهار داشت : تجربیات سال های اولیه کودکی زیربنای زندگی آینده هر انسانی خواهد بود و این دوران مهم ترین سال های حیات است.

وی ادامه داد:  در طرح مذکور  با آموزش مادران وتوانمند نمودن آنان در پاسخ دهی درست وبه موقع به نیازهای کودکان  جهت کمک به به رشد مناسب کودکان  اقدام می شود.

رییس بهزیستی شهرستان تبریز ابراز داشت: اجرای طرح همیار مادر و کودک در سه مرحله برای مادران باردار، شامل دوران بارداری مادر، یک سالگی و سه سالگی فرزند از اوایل بهمن ماه سال گذشته در تبریز باحضور70 مادر باردار به همت حوزه پیشگیری  آغاز شده است  که همیاران سلامت روان  وپایگاه سلامت اجتماعی نیز در اجرای این طرح نقش اساسی داشتند.

کد خبر 34293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد