پاکدشت| ۶٣ کوک مبتلا به اتیسم از بهزیستی خدمات دریافت می کنند

تاکنون ۶۳ کودک مبتلا به اختلال اتیسم در پاکدشت شناسایی شده است که از این تعداد ۱۳ کودک در مرکز آموزشی حمایتی روزانه  و مابقی از طریق حمایتهای مددکاری از خدمات بهزیستی استان بهرمند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان مطلب بالا، ضمن گرامیداشت روز جهانی آگاه سازی اتیسم، این عارضه عصبی را شامل اختلال در تعاملات اجتماعی و مهارت‌های زبانی و ارتباطی عنوان کرد و گفت: اتیسم اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل‌گیری سیستم عصبی‌ است. اختلالی که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می‌کند و بر شکل‌گیری تعامل اجتماعی، ارتباط‌گیری و رفتارهای انسانی اثر می‌گذارد.  

محمود برزگر افزود: علایم اوتیسم که تا پیش از سه‌سالگی آشکار می‌شوند در سه عرصه قابل مشاهده‌اند: مناسبات اجتماعی با اطرافیان، شکل ارتباط‌ گیری و تکرار رفتارهای کلیشه‌ای و ماشینی
 وی به فعالیت یک مرکز آموزش و توانبخشی اتیسم در پاکدشت اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۶۳ کودک مبتلا به اختلال اتیسم در شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۳ کودک در مرکز آموزشی حمایتی روزانه  و مابقی از طریق حمایتهای مددکاری از خدمات بهزیستی شهرستان بهرمند می شوند.

 برزگر ابراز امیدواری کرد که خانواده ها با شناخت درست از مشکلات ارتباطی کودکان و تشخیص به هنگام اختلال اوتیسم بتوانند در جهت رشد و تکامل این گروه از کودکان در مراکز حمایتی و آموزشی تحت نظارت بهزیستی گام بردارند.

کد خبر 34292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد