مهارت حل مسئله باید در سنین مختلف به کودکان آموزش داده شود

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بهزیستی مازندران، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی، مقوله اجتماعی است، گفت: با توجه به رشد و پیشرفت شگفت انگیز جوامع در عصر مدرنیته، شاهد تغییرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه هستیم که این تغییرات، جوامع بشری را با چالش های تازه ای مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه نداشتن قدرت حل مسئله و مهارت های زندگی سبب افزایش استرس، اضطراب، فشارعصبی و خشونت در جامعه شده است، افزود: بسیاری از افراد به دلیل نداشتن مهارت حل مسئله، به اعتیاد ، خشونت و ... روی می آورند که می توان با آموزش مهارت های زندگی و حل مسئله در سنین مختلف، در جهت کاهش آسیب های اجتماعی را در جامعه گام برداشت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر آموزش مهارت زندگی و حل مسئله در سنین مختلف به کودکان، گفت : برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید همه نهادها، دستگاه ها، ادارات و سازمان های مردم نهاد ورود پیدا کنند زیرا این مسئله بسیار پر اهمیت و نیازمند نگاه اجتماع محور است.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه دانش آموزان باید با مسائل و معضلات اجتماعی آشنا شوند، گفت: جشنواره ملی یاریگران زندگی می تواند نقش ویژه در آگاه سازی دانش آموزان با مواد مخدر و پیامد های منفی آن داشته باشد.

وی به استقبال خوب مازندرانی ها از این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف ایجاد موج اجتماعی و بسترسازی همگانی برای آگاه سازی جامعه با مصرف مواد مخدر و جلب مشارکت های مردمی برگزار شده است.

در پایان این جشنواره از سیده نرگس خالقی بعنوان نفر برتر جشنواره ملی یاریگران زندگی در بخش دانش آموزی فیلم کوتاه با اهداء لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 34259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد