کمک ۶۳ میلیارد ریالی اصفهانی‌ها به مددجویان بهزیستی در پویش پایان سال

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی پویش نوروز شاد در محدودیت‌های کرونایی در پایان سال ۹۹، گفت: مردم نیکوکار استان از این پویش استقبال خوبی کردند و بیش از ۶۳ میلیارد ریال کمک های مردمی در آستانه سال جدید جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایسنا، علی‌اصغر شاهزیدی اظهار کرد: تمام هم و غم جامعه طی یک سال گذشته برای مدیریت همه گیری کرونا و تبعات ناشی از آن بود، ضمن اینکه همه گیری کرونا خدمات درمانی و بهداشتی و نیازهای جدیدی برای مردم و کادر درمان به وجود آورد که در اولویت بود، البته خدمات سازمان بهزیستی نیز از این موضوع منفک نبود و مشارکت های خوبی در سال گذشته داشتیم که نشان می دهد مردم ما همیشه به نیازمندان توجه دارند و در هر شرایطی آنها را فراموش نمی کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: یکی از فعالیت های شاخص این اداره کل در پایان سال گذشته راه اندازی پویش نوروز شاد در محدودیت های کرونایی بود که خوشبختانه با استقبال خوب مردم همراه و بیش از ۶۳ میلیارد ریال کمک های مردمی در آستانه سال جدید جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت های مردمی در دو بخش دولتی و خیریه انجام می شود، گفت: منظور از بخش دولتی مراکز و مجموعه هایی است که به صورت دولتی مدیریت می شود مثل ادارات بهزیستی در شهرستان ها. بخش غیردولتی نیز موسسات خیریه ای است که از بهزیستی مجوز گرفته و با انجام یکسری از وظایف، باری از دوش دولت بر می دارند، مثل موسسات خیریه ای که در حوزه سالمندان، معلولان ذهنی و اعصاب و روان فعالیت می کنند.

شاهزیدی، درآمد مشارکتی بهزیستی را شامل وجوه نقد، غیرنقد و درآمد خدماتی برشمرد و افزود: درآمد خدماتی یعنی خدماتی که برخی افراد با تخصص و توانمندی که دارند در اختیار مددجویان بهزیستی قرار می دهند، مثل پزشکانی که بیماران را رایگان پذیرش می کنند. ماحصل این مشارکت ها در سال ۹۹ بالغ بر ۷۹ میلیارد تومان بود که نزدیک به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن در حوزه دولتی و حدود ۵۰ میلیارد تومان در بخش خیریه بود.

وی با بیان اینکه امسال هم برنامه های جذب کمک های مردمی و بهره مندی از شرکای اجتماعی سرلوحه اهداف کلان بهزیستی است، تصریح کرد: معتقدیم بدون کمک مردم و تنها با تکیه بر اعتبارات بهزیستی نمی توانیم کاری از پیش ببریم، به همین خاطر تلاش می کنیم با کمک شرکای اجتماعی خود در راستای اهداف بهزیستی حرکت کنیم. شرکای اجتماعی بهزیستی شامل شرکای حقیقی یعنی خیرین و شرکای حقوقی همچون موسسات خیریه، دستگاه ها، نهادها و رسانه ها هستند.

وی با اعلام اینکه ظرف هفته آینده پویشی به مناسب ماه رمضان برای کمک به مددجویان تحت پوشش بهزیستی راه اندازی می شود، گفت: در ماه رمضان اگر محدودیت های کرونایی اجازه دهد برنامه هایی همچون سرکشی و بازدید از منازل مددجویان، دعوت از خیرین و برگزاری نشست با موسسات خیریه و توزیع مواد غذایی خواهیم داشت، البته امسال هم مثل سال قبل توزیع غذای گرم و افطاری مددجویان را به خاطر کرونا نداریم، ولی بسته های مواد غذایی به صورت خشک توزیع خواهیم کرد.

کد خبر 34254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد