ایجاد زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی با همکاری اتاق بازرگانی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از عقد تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی استان زنجان خبر داد و گفت : ایجاد اشتغال فراهم ساختن زیمنه خودباوری و استقلال فردی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد : مددجویان بهزیستی بخصوص افراد دارای معلولیت امروز جزو قشر تحصیلکرده و متخصص جامعه هستند که می توانند به عنوان نیروی کار در بخش صنعت مشغول شوند .
این مقام مسئول  با اشاره به  بهره گیری از فرصتهای برابر ،مناسب سازی وتردد راحت افراد دارای معلولیت در اماکن عمومی جهت پیگیری خواسته ها ی خود در زمینهحرفه آموزی ، ایجاد شغل و درآمدخاطر نشان کرد : مناسب سازی محل تردد به اتاق زنجان با هدف دسترسی و بهره مندی افراد دارای معلولیت از خدمات اتاق بازرگانی از دیگر اهداف این تفاهم نامه می باشد .
محمدی افزود : در این تفاهم نامه براستفاده و بهره مندی افراد دارای معلولیت از خدمات مشاوره ای تخصصی اتاق در زمینه های مالیاتی ، تامین اجتماعی ، کار ، امور حقوقی ، امور بین الملل ، صدور کارت ، حضور در دوره های آموزشی ، نمایشگاه های داخلی و خارجی و سایر خدمات ارائه شده توسط اتاق بازرگانی در چهار چوب ضوابط تاکید شده است .
وی با بیان اینکه انجمن فعالان اقتصادی افراد دارای معلولیت در زنجان تشکیل می شود ، افزود : بهره مندی از امکانات زیر ساختی اتاق زنجان ( سخت افزاری و نرم افزاری )  ، ایجاد فرصت های شغلی با معرفی این اداره کل در بخش های تولیدی ،اقتصادی برای جامعه هدف بهزیستی ، از موضوعات این تفاهم نامه ی همکاری است .
مدیر کل بهزیستی تصریح کرد : اطلاع رسانی به فعالان اقتصادی و اعضای اتاق در خصوص وجود حمایت های قانونی از واحدهای دارای شاغلین دارای معلولیت و استفاده از سایت و کانال های ارتباطی اتاق زنجان و برگزاری همایش ها و نشست های مشترک با هدف ارتقای آگاهی عمومی ، فرهنگ سازی و افزایش ارتباطات طرفین از دیگر موضوعات مورد همکاری در این تفاهم نامه است .
وی یادآور شد : در سال گذشته برای ۶۷۲ نفر ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال زایی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروههای همیار،مراکز غیردولتی ،پرذاخت مشوق های بیمه ای ،تسهیلات بلاعوض و...به اشتغال رسیده اند .
گفتنی است این تفاهم نامه دو ساله بوده و طرفین جهت شناسایی و معرفی خیرین و مدیران اقتصادی فعال در حوزه ایجاد اشتغال و سایر کمک های مربوطه به افراد دارای معلولیت اقدام خواهند نمود .

کد خبر 34244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد