حمایت از ۲۷ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان چهارمحال و بختیاری

یکصد و ۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری عضو گروههای همیار هستند و به منظور دستیابی به استقلال و خودکفایی اقتصادی و اجتماعی تلاش می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری مدیر کل بهزیستی استان در سفر به شهرستان اردل و بازدید از گروه همیار زنان سرپرست خانوار این شهرستان گفت: به منظور دستیابی به استقلال و خودکفایی اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و استفاده از قابلیت های جمعی،  گروههای همیار زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌شود و افراد در قالب گروه به فعالیت های اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی مشترک با حمایت سازمان بهزیستی می پردازند.
 مدیرکل بهزیستی استان افزود: در استان چهارمحال و بختیاری یکصد و هفتاد زن سرپرست خانوار در قالب ۲۷ گروه همیار در زمینه های آشپزی،  نانوایی،  تولید لباس محلی،  پوشاک و خیاطی فعالیت می کنند.
 عسگری خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با هدف توسعه اجتماعی،  ظرفیت سازی و ارتقاء سطح خودباوری و در نهایت توان افزایی و توانمندسازی جامعه هدف و تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی تشکیل شده‌اند و راه‌اندازی این گروه‌ها موجب کاهش مدت حمایت‌های مستمر سازمان کم شدن سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش خود اتکایی اقتصادی، روانی،  اجتماعی زنان سرپرست خانوار می گردد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی گفت: تعهد اشتغال سال ۹۹ این استان یک‌هزار و ۳۵۹ نفر بود که تاپایان سال یکهزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سامانه ثبت و ایجاد شد و برای ایجاد این تعداد شغل ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کد خبر 34223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد