چهار هزار بیمار روان در استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند/وجود چهار مرکز نگهداری

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: چهار هزار بیمار روان در استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند و از مستمری، حق معیشت و حق پرستاری بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری مرصاد: نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در حال حاضر چهار مرکز نگهداری بیماران روان در استان کرمانشاه وجود دارد که دو مرکز ویژه زنان و دو مرکز دیگر ویژه مردان است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه  افزود: به منظور بستری شدن بیماران جدید باید شماری از بیماران ترخیص شود تا جایگزینی امکان پذیر شود.

اختیاری تصریح کرد: چهار هزار بیمار روان در استان کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند و از مستمری، حق معیشت و حق پرستاری بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین در ۶ مرکز ویزیت در منزل به منظور دارو درمانی بیماران روان خدماتی ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مرکزی برای اشتغال بیماران روان راه اندازی شده است.

اختیاری گفت: بیماران روان از مشکلات درمانی، مسکن، اشتغال و معیشت رنج می برند.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی پیش بینی می شود در آینده نیازمند تعداد بیشتری مرکز نگهداری بیماران روان باشیم.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیماران روان عموما در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند و نیازمند حمایت های اجتماعی و اقتصادی هستند تا بتوانند در جامعه زندگی کنند.

اختیاری تصریح کرد: بیماران روان باید توسط خانواده‌ها پذیرش شوند تا جامعه نیز آنها را بپذیرد همچنین خانواده‌ها باید بتوانند با بیماری این افراد کنار بیایند و در جهت درمان آنها  بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مقوله بهداشت روان برای بیماران روان حائز اهمیت است، عنوان کرد: با برخورداری از جامعه ای سالم می‌توان شمار بیماران روان را کاهش داد.

کد خبر 34213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد