بیش از هفت هزار ایلامی صدای مشاور بهزیستی را برای رفع مشکلات روانشناختی انتخاب کردند

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ در این استان در طول سال گذشته در مجموع بیش از هفت هزار و ۲۵۰ نفر بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی با ذکر اینکه شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور این اداره کل در سال ۹۸ بیش از شش هزار نفر بوده افزود: تعداد تماس گیرندگان مرد با این مرکز در سال گذشته نیز افزایش یافته بطوریکه در سال ۹۸ تعداد این افراد ۴۷۴ نفر بوده که در سال ۹۹ به یک هزار و ۶۳نفر افزایش یافته است.

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را به ترتیب اختلالات روانی، اختلالات خلقی و افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۴ نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی برخوردار شده که عمده مشاوره ها در زمینه های اختلالات روانی، خلقی، اضطراب، وسواس فکری و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی عنوان کرد.

به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

کد خبر 34198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد