۲۲۷ نفر از سالمندان و کارکنان بهزیستی قزوین مقابل کرونا واکسینه شدند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۲۷ نفر از سالمندان و کارکنان مراکز اداره کل بهزیستی استان قزوین تا به امروز مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی ، اظهار داشت: این واکسیناسیون در مرحله نخست بر روی ۱۸۰ سالمند مقیم در مراکز تحت پوشش سازمان و ۴۷ کارمند مراکز بهزیستی استان قزوین انجام شد.

وی با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون، افزود: به دلیل سرعت بالای سرایت ویروس کرونا در کشور و با توجه به ضرورت تسریع در جلوگیری از ابتلای گروه های پرخطر به این ویروس، عملیات واکسیناسیون در استان قزوین انجام شد.

این مسوول گفت: مرحله اول واکسیناسیون از ۲۰ اسفند سال گذشته برای افراد ساکن در مراکز مراقبتی با اولویت سالمندان و کارکنان این مراکز پس از ابلاغ دستورالعمل های جامع اجرایی شد.

وارثی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین ضمن تعامل و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی جهت ممانعت از هر گونه خطر احتمالی پس از اعلام آمادگی لازم مراکز و انجام اقدامات پیشگیرانه برای تزریق واکسن مرحله نخست اقدام کرد.

وی اظهار داشت: این استان دارای ۲۵ مرکز مراقبتی شبانه روزی و به تفکیک هشت مرکز سالمندان، ۱۰ مرکز معلولان ذهنی، ۲ مرکز معلولان جسمی حرکتی و پنج مرکز مختص بیماران روانی مزمن است که به تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت خدمات مراقبتی و توانبخشی ارایه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در مدت زمان طی شده، پیامد ناگواری برای سالمندان استان پیش نیامده است، انجام مرحله دوم واکیسناسیون ۱۸ روز بعد از تزریق مرحله نخست صورت خواهد گرفت.

کد خبر 34196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد