قرنطینه  و حفظ سلامت هزار و ۱۰۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی کاری خطیر بود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : درسال گذشته و باتوجه به شیوع بیماری کرونا مراقبت و قرنطینه کامل یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی  مزمن و معلولین ذهنی، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز ترک اعتیاد و سرپناه شبانه تحت نظارت بهزیستی صورت گرفت که کاری خطیر بود که بهزیستی زنجان به خوبی از عهده آن برآمد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : در سال ۹۹ همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ نزدیک به ۵۰  بخشنامه و دستورالعمل های ارسالی از سوی بهزیستی کشور و دانشگاه علوم پزشکی استان به مراکز شبانه روزی تحت نظارت امور توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری ابلاغ شد که خوشبختانه مراکز شبانه روزی با کمترین ابتلاء به کرونا مواجه بوده است . .
وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته تخصصی در بهزیستی استان پس از ابلاغ دستورالعمل در سه محور مراکز، پشتیبانی و اطلاع رسانی، آموزش و آگاهسازی تا کنون اقدامات گسترده و وسیعی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شد.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ میلیارد ریال جهت خرید اقلام بهداشتی به مراکز نگهداری معلولین پرداخت شد اضافه کرد: توزیع وسایل بهداشتی، ضدعفونی کردن مستمر سطوح، دفاتر و محیط اداری ممنوعیت ملاقات در مراکز و همچنین پذیرش در مراکز شبانه روزی، نظارت بر تامین وسایل بهداشتی و ضد عفونی تمامی مراکز شبانه روزی و فراهم کردن اتاق قرنطینه با امکانات بهداشتی از جمله اقدامات بوده است .
این مقام مسئول افزود : در این ایام حدود یک میلیارد ریال از طریق پایگاه سلامت روان و همیاران سلامت جهت تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده به محلات آسیب خیز، مراکز اقامتی و کاهش آسیب پرداخت شد و علاوه بر آن حدود هشت میلیارد ریال نیز برای ضدعفونی مراکز شبانه روزی توانبخشی، مراکز تحت نظارت مراقبتی به منظور تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی سطوح و دستمزد کارکنان مراکز اختصاص یافت .

محمدی خاطرنشان کرد: طی این ایام به ۷۰۰ نفر از معلولین ضایعه نخاعی و سایر معلولان شدید مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰  هزار ریال برای تهیه  وسایل ضد عفونی و پیشگیرانه پرداخت شده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان  اجرای پروژه دورکاری خط مشاوره ۱۴۸۰ با تهیه تجهیزات شبکه و تلفن والپ ، تامین و توزیع اقلام بهداشتی در مراکز کاهش آسیب و پاتوق های معتادین ، واریز  نزدیک به یک میلیارد ریال جهت تهیه وسایل و مواد ضدعفونی به مراکز اقامتی و کاهش آسیب و تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی کودکان کار را از دیگرفعالیت های صورت گرفته اعلام نمود . 

وی افزود :  واکسیناسیون آنفولانزا برای سالمندان و معلولان مراکز نگهداری شبانه روزی و  واکسیناسیون کرونا برای سالمندان و معلولان مراکز نگهداری شبانه روزی از دیگر اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت مددجویان ساکن در مراکز بوده است .

کد خبر 34194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد