بیش از ۷۰۰ معتاد متجاهر در کرمان جمع‌آوری شدند/ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر در استان کرمان ۴۰۰ نفر است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بر اساس طرح نوروزی قرار بود یک‌هزار معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شود که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر از آن‌ها جمع‌آوری و به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس صادق‌زاده با بیان این‌که برای جمع‌آوری معتادان باید همه‌ی دستگاه‌ها پای کار بیایند افزود: اگر می‌خواهیم چرخه ترک کامل اتفاق بیافتد باید همه‌ی ظرفیت‌های استان پای کار بیایند و حمایت‌های پس از درمان نیز مستمر و ادامه‌دار باشد.

وی از جمع‌اوری ۷۰۰ معتاد متجاهر در طرح نوروزی خبر داد و اظهار کرد: در مرداد ماه سال ۹۹ در پی مصوبه شورای تامین استان ساماندهی معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفت این در حالی بود که در پیک کرونا قرار داشتیم، اما برای امنیت جامعه طرح را اجرا کردیم.

صادق‌زاده ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: «از مردادماه تاکنون دو هزار و ۶۸۸ معتاد متجاهر در این مراکز اقامت و حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده که تا این لحظه فقط دو میلیارد تومان آن تخصیص یافته است».

وی ادامه داد: «این نوع جمع‌آوری اصولی و علمی، نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع‌آوری معتادان متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم».

صادق‌زاده با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراکز ماده‌ ۱۶ اظهار کرد: طبق تحقیقات ۷۸ درصد این افراد دوباره در چرخه‌ی ماده‌ی ۱۶ قرار می‌گیرند».

وی افزود: «تعداد زیادی از معتادین جمع‌آوری‌شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده‌اند».

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «۵۴۴ نفر در مراکز ما هنوز در حال درمان هستند».

وی با بیان اینکه اراده‌ی ساماندهی و درمان در استان وجود دارد، بیان کرد: «خوشبختانه مراکز ما تاکنون تلفات ناشی از کرونا نداشته‌اند».

وی خروجی مراکز ترک اعتیاد استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: «برای ساماندهی معتادان متجاهر به تعامل عملیاتی و تامین اعتبار نیاز داریم و در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استفاده کرد».

کد خبر 34161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد