مدیرکل بهزیستی: بیش از ۷۰۰معتاد متجاهر در کرمان جمع آوری شدند

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در طرح نوروزی مقرر شد که یکهزار نفر معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شود که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر آنان جمع آوری و به مراکز نگهداری منتقل شده است


به گزارش ایرنا
عباس صادق زاده روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه باید برای جمع آوری معتادان همه دستگاه هاپای کار بیایند افزود : اگر می‌خواهیم چرخه ترک کامل اتفاق بیافتد باید همه ظرفیت‌های استان پای کار بیایند و حمایت‌های پس از در مان نیز مستمر و ادامه دار باشد.
وی  تصریح کرد: در مردادماه سال ۹۹ در پی مصوبه شورای تامین استان ساماندهی معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفت این درحالی بود که در پیک کرونا قرار داشتیم اما برای امنیت جامعه طرح را اجرا کردیم.
صادق زاده ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از مردادماه تاکنون ۲هزار و ۶۸۸ نفر معتاد متجاهر در این مراکز اقامت و حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده که تا این لحظه فقط ۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی بیان داشت: این نوع جمع آوری اصولی و علمی، نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع آوری معتادین متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم.
صادق زاده با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراکز ماده ۱۶ اظهار داشت: طبق تحقیقات ۷۸ درصد این افراد دوباره در چرخه ماده ۱۶ قرار می گیرند.
وی  تصریح کرد: تعداد زیادی از معتادین جمع آوری شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده اند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: ۵۴۴ نفر در مراکز ما هنوز در حال درمان هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اراده ساماندهی و درمان در استان وجود دارد عنوان کرد: خوشبختانه مراکز ما تاکنون تلفات ناشی از کرونا نداشته اند.
وی خروجی مراکز ترک اعتیاد استان کرمان نسبت به سایر استان ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر به تعامل عملیاتی و تامین اعتبار نیاز داریم و در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم که می توانیم از ظرفیت های بنگاه های بزرگ اقتصادی استفاده کرد

کد خبر 34153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد