َباید همه ظرفیت های استان پای کار بیایند

به گزارش یزدان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان با بیان اینکه باید برای جمع آوری معتادان همه دستگاه هاپای کار بیاییند گفت : اگر میخواهیم چرخه ترک کامل اتفاق بیافتد باید همه ظرفیتهای استان پای کار بیایند و حمایتهای پس از در مان نیز مستمر و ادامه دار باشد.

به گزارش یزدان کرمان
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد : در طرح نوروزی که از جاری آغاز شده مقرر است ۱۰۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری کنیم ضمن اینکه تا شب گذشته در این طرح ۸۸ .نفر
معتاد متجاهر جمع آوری شدند.
عباس صادق زاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: در مردادماه امسال در پی مصوبه شورای تامین استان ساماندهی معتادین متجاهر در دستور کار قرار گرفت این درحالی بود که در پیک کرونا قرار داشتیم اما برای امنیت جامعه طرح را اجرا کردیم.
وی ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از مردادماه تاکنون ۲۶۸۸ نفر معتاد متجاهر در این مراکز جا دادیم و حدود ۵ میلیارد تومان هزینه کردیم که تا این لحظه فقط ۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: این نوع جمع آوری اصولی و علمی، نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع آوری معتادین متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم.
وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراکز ماده ۱۶ اظهار کرد: طبق تحقیقات ۷۸ درصد این افراد دوباره در چرخه ماده ۱۶ قرار می گیرند.
صادق زاده تاکید کرد: تعداد زیادی از معتادین جمع آوری شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده اند.
وی اظهار کرد: ۵۴۴ نفر در مراکز ما هنوز در حال درمان هستند و در طرح نوروزی که از روز شنبه آغاز شده مقرر شده که ۱۰۰۰ نفر جمع آوری کنیم ضمن آنکه ۵۴۴ نفر را آزاد نکنیم و تا شب گذشته در طرح نوروزی ۸۸ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این مطلب که اراده ساماندهی و درمان در استان وجود دارد عنوان کرد: خوشبختانه مراکز ما تاکنون تلفات ناشی از کرونا نداشته اند.
وی خروجی مراکز ترک اعتیاد استان کرمان نسبت به سایر استان ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: برای ساماندهی معتادان متجاهر به تعامل عملیاتی و تامین اعتبار نیاز داریم و در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم که می توانیم از ظرفیت های بنگاه های بزرگ اقتصادی استفاده کرد

کد خبر 34144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد