مدیرکل بهزیستی کرمان: 
۷۸ درصد معتادان بهبودیافته به چرخۀ اعتیاد بازمی‌گردند 
جمع‌آوری معتادان متجاهر در آستانۀ نوروز

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که طبق تحقیقات ۷۸ درصد معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری و نگهداری در مراکز ترک اعتیاد دوباره در چرخه‌ی ماده‌ی ۱۶ قرار می‌گیرند، گفت که تعداد زیادی از معتادان جمع‌آوری شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده‌اند.


به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان، عباس صادق‌زاده ۲۵ اسفندماه در جلسه‌ی شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، بیان کرد: «در مردادماه امسال در پی مصوبه‌ی شورای تامین استان، ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت و این در حالی بود که در پیک کرونا قرار داشتیم اما برای امنیت جامعه طرح را اجرا کردیم».
وی ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: «از مردادماه تاکنون دو هزار و ۶۸۸ معتاد متجاهر به این مرکز منتقل شده و حدود ۵ میلیارد تومان هزینه کردیم که تا این لحظه فقط دو میلیارد تومان آن تخصیص یافته است».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: «این نوع جمع‌آوری، اصولی و علمی نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع‌آوری معتادان متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم».
وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراکز ماده‌ی ۱۶ اظهار کرد: «طبق تحقیقات ۷۸ درصد این افراد دوباره در چرخه‌ی ماده‌ی ۱۶ قرار می‌گیرند».
صادق‌زاده ادامه داد: «تعداد زیادی از معتادان جمع‌آوری شده تکراری هستند و بعضا افرادی هستند که ۱۲ بار در این مراکز درمان شده‌اند».
وی اظهار کرد: «۵۴۴ نفر در مراکز ما هنوز در حال درمان هستند و در طرح نوروزی که از روز شنبه آغاز شده مقرر شده که هزار نفر را جمع‌آوری کنیم که تا شب گذشته در طرح نوروزی ۸۸ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که اراده‌ی ساماندهی و درمان در استان وجود دارد، بیان کرد: «خوشبختانه مراکز ما تاکنون تلفات ناشی از کرونا نداشته‌اند».
وی خروجی مراکز ترک اعتیاد استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: «تعامل عملیاتی و تامین اعتبار نیاز داریم و در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم که می‌توان از ظرفیت‌های بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استفاده کرد».

کد خبر 34138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد