اولین جلسه شورای معاونین بهزیستی استان البرز و تشریح اقدامات صورت گرفته

صبح یکشنبه مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ مدیر کل بهزیستی استان به همراه معاونین تخصصی خود با حضور در بهزیستی شهرستان کرج جلسه شورای معاونین را با رییس و معاونین اداره بهزیستی این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز ، دکتر حیدری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آرزوی سالی سرشار از خیر و برکت برای خانواده بزرگ بهزیستی گفت: سال گذشته، سال دشوار و پر دغدغه ای برای بهزیستی بود که خوشبختانه با تلاش و همت مضاعف همکاران علی رغم مشکلات و کمبود منابع مالی موجود توفیقات بسیاری حاصل گشت.

وی ابراز داشت : از جمله این موفقیت ها می توان به کسب رتبه ۱ تا ۱۰ کشوری ۱۲ دفتر، از ۲۹ دفتر اشاره کرد که امری شاخص و درخور توجه است ، این مهم حتی در سالهایی که کشور در شرایط عادی قرار داشت برای استان البرز بی سابقه بود.

وی افزود: نظر به این که شهرستان کرج با یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت جز کلانشهرهای کشور محسوب می شود و با توجه به مقوله مهاجر پذیری و هجوم اتباع غیر قانونی و قانونی به این شهر، چالش ها و آسیبهایی در آن ملاحظه می شود که این امر حجم کار بهزیستی را چندین برابر میکند و تلاش مضاعفی می طلبد که در این زمینه کارکنان بهزیستی بسیار خوش درخشیده اند ، با این حال، همچنان موانع و چالشهایی وجود دارد که باید ضمن تلاش بیشتر و ارائه راهکارهای تخصصی حل و فصل گردند.

دکتر حیدری در خصوص فعالیت حوزه های بهزیستی استان گفت: در سالی که گذشت، در حوزه توانبخشی، فعالیت های موثر و مفیدی صورت گرفت که اهم این فعالیت ها در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹ بود که به خوبی مدیریت و کنترل گردید و آسیب و تلفات ناشی از آن به حداقل ممکن رسید و در حال حاضر در بحث انجام واکسیناسیون استان البرز پیشگام بود و نخستین استانی بود که واکسیناسیون را شروع کرد و به پایان رسانید که این یک گام موثر و دستاورد بسیار ارزشمندی بود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت های مردمی گفت: بهزیستی استان البرز در حوزه مشارکت های مردمی فعالیت های بسیار موثری انجام داد و با وجود رقابت نزدیکی که میان استان های کشور در این حوزه حاکم بود، توانست در دفاتر مختلفی که دارد به کسب رتبه برتر نائل گردد.

دکتر حیدری در ادامه افزود: معاونت پیشگیری نیز در استان فعالیت های موثری داشت و در زمینه افتتاحیه های مراکز جدید و مورد نیاز در این حوزه ، بلاخص افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد آقایان و بانوان که برای نخستین بار در استان البرز صورت گرفت تلاش مضاعفی داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت : در خصوص بررسی و ارزیابی شرایط مراکز توسط دستگاه محترم قضایی به عنوان مدعی العموم، عملکرد بسیار مناسبی از کارشناسان شهرستان کرج و استان شاهد بودیم که امیدواریم در ادامه شاهد نتایج بهتری باشیم.

دکتر حیدری در ادامه افزود: فعالیت های اورژانس اجتماعی در ایام عید نوروز بسیار برجسته و چشمگیر بود ، در حقیقت اورژانس اجتماعی پیشانی کار سازمان بهزیستی است که باید کماکان در صحنه حضور داشته باشد.

وی گفت : در زمینه شیرخوارگاه، شهرستان کرج دارای یکی از موفق ترین شیرخوارگاه های کشور، با مدیریتی موثر و عملکردی شایسته تقدیر است.

دکتر حیدری گفت: در سال گذشته علی رغم تنگناهای مالی بسیاری که وجود داشت، به همت معاون پشتیبانی استان و سایر همکاران مالی، سنگ بنای خوبی گذاشته شد، ۲۵ درصد رشد اعتبارات استانی مان، با پیگیری های صورت گرفته انجام پذیرفت.

وی در ادامه گفت: در حوزه روابط عمومی نیز ، ضمن تلاشهای موفق همکاران این دفتر ، صدای سازمان را به گوش سایر نهادها رساندند و توانستند مقام دوم کشوری را در حیطه روابط عمومی کسب نماید.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تلاش همکاران در ادارات بهزیستی شهرستان ها باید در راستای ارائه چهره مناسب و مطلوب از اداره کل باشد که این مهم از طریق تعصب سازمانی حاصل می گردد.

دکتر حیدری تصریح کرد : ادارات خانه دوم کارکنان محسوب می شود و این بدین معناست که تلاش تمام همکاران باید بر حمایت از حیثیت ،تعهد و تخصص سایر همکاران باشد.

وی گفت : به زعم بنده مدیران و معاونین ادارات بهزیستی استان البرز جزء شایسته ترین ها هستند و با هدف خدمت به مردم عزیز کشورمان فعالیت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان بخشی از خدمات بهزیستی در سال گذشته را اینگونه برشمرد :

* راه اندازی بیش از ۴۳ مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس محترم جمهور ، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی ، رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور و استاندارمحترم البرز

*راه اندازی سامانه دیده بان سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲

* اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی

* پرداخت شهریه دانشجویی به کلیه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان

* الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیردولتی

* الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج از کشور

* کمک به احداث و یا خرید واحدهای مسکونی برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار

* ساماندهی کودک کارو خیابان ، شناسایی و ثبت اسکن عنبیه این افراد

* ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت در سرمای زمستان

* ساماندهی معتادان متجاهر با همکاری سایر دستگاههای مرتبط با این امر

* توانمندسازی خانواده های کودکان کار و خیابان با تغییر رویکرد از طرح های ضربتی به مدل های حمایتی و اجتماع محور

* ارائه خدمات به موقع و مؤثر اورژانس اجتماعی

* ارائه مشاوره تلفنی رایگان از طریق سامانه ۱۴۸۰

* اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کسب رتبه دوم کشوری در فروش قطعات و جذب مشارکت های مردمی و خیرین

* توزیع تبلت بین فرزندان و دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی با رعایت کرامت انسانی مددجویان

* جذب منابع بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای اشتغال مددجویان با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار

* شناسایی و ارائه خدمات به ساکنین مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی

 *نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز در شرایط قرنطینه

کد خبر 34123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد