حضور دو تن از افراد تحت حمایت بهزیستی استان در اردوی تیم ملی بوچیا

فاطمه عاشوری و زینب کبریایی به اولین اردوی استعداد یابی بوچیا برای انتخاب ورزشکاران بر جسته به منظور حضور در بازی های آسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ برگزیده و دعوت شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان به نقل از محمود زحمتکش مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان دو تن از افراد تحت حمایت بهزیستی شهرستان بنام های فاطمه عاشوری و زینب کبریایی به اردوی استعداد یابی تیم ملی بوچیا دعوت شدند.

زحمتکش گفت :  فاطمه عاشوری و خانم زینب کبریایی از سال ۸۹ فعالیت خود را در رشته ورزشی بوچیا شروع و تا کنون خانم عاشوری موفق به کسب عنوان قهرمانی کشوری، نایب قهرمانی کشوری و مقام چهارم کشوری و خانم کبریایی مقام سوم کشوری شده است.

وی گفت فاطمه عاشوری و زینب کبریایی به اولین اردوی استعداد یابی بوچیا برای انتخاب ورزشکاران بر جسته به منظور حضور در بازی های آسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ برگزیده و دعوت شدند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان در پایان : اداره بهزیستی دامغان با تحت پوشش داشتن تعداد ۳۳۷۵ پرونده مددجویی در حوزه توانبخشی ۲۵۲۴ و حوزه اجتماعی ۸۵۱ که از این تعداد سیصد نفر در رشته های ورزشی دو میدانی، بوچیا، گلبال، والیبال نشسته، شطرنج، تنیس روی میز، ویلچر رانی، فوتسال، تیر اندازی  مشغول فعالیت ورزشی بوده که تا کنون موفق به مدال آوری در بازیهای جهانی و کشوری شده اند.

ورزش های جانبازان و معلولین؛ بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند. بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند. این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می شوند که قدرت تمرکز و تسلط ذهنی خود را تقویت کنند. بوچیا به سکوت، آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

بوچیا به ۳ شیوه‌ی انفرادی، دونفره، تیمی و توسط بازیکنان دارای کلاسبندی پزشکی مورد تائید انجام می‌گردد در این بازی فرد یا گروه دارای توپ قرمز شروع کننده بازی است و با سوت داور توپ هدف (سفید) را در محدوده ی مجاز زمین بازی پرتاب می کند. سپس با اعلام مجدد داور توپ قرمز را به طرف توپ هدف پرتاب می کند و پس از آن، بر اساس قوانین و با توجه به اعلام های داور وسط مسابقه ادامه می یابد.

کد خبر 34113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد