دررسانه|ثبت ۴۴۴ درخواست فرزند خواندگی از خوزستان در سامانه ملی

اهواز- ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه حدود یک هزار نفر متقاضی درنوبت دریافت فرزندخواندگی استان هستند گفت : از این تعداد۴۴۴ نفر در سال گذشته در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،محمدرضا عباسی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی  سامانه ملی فرزند خواندگی به منظور تسهیل روند کار افزود: درسال گذشته ۵۲ کودک به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند و نزدیک به ۴۰ پرونده متقاضی نیز در مراحل نهایی هستند.

وی افزود: بیشتر خانواده ها متقاضی کودکان شیرخوار،‌ سالم و با جنسیت دختر هستند وتعداد فرزندان تحت سرپرستی قابل واگذاری با این‌ شرایط به نسبت متقاضیان انگشت شمار است .

عباسی با اشاره به این که در سراسر دنیا فرایند فرزندخواندگی به دلیل حساسیت و محدودیت های موجود زمانبر است بیان کرد: اغلب این کودکان تحت مراقبت در شیرخوارگاه یا خانه های نوباوگان وکودکان ونوجوانان، کودکان بدسرپرست (فاقد سرپرست موثر) بوده اند و تعیین‌ تکلیف چنین کودکانی از سوی مرجع قضایی پروسه ای زمانبر ومستلزم پذیرش و تعهد والدین یا سرپرست قانونی مبنی بر واگذاری کودک است.

وی در ادامه بیان کرد: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با اشاره به شرایط فرزند خواندگی بیان کرد: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان ونوجوانان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب ، دادن تعهد مالی واخلاقی در خصوص تامین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی ازوالدین و داشتن تابعیت ازجمله این شرایط است.

وی افزود: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه بر اساس محل سکونت خود تقاضای خود را ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.

عباسی ادامه داد: پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان یا استان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک در جریان پیشرفت پرونده قرار می گیرند.

وی گفت: اگر خانواده ای تقاضای سرپرستی کودکان دارای شرایط خاص(بیمار یا معلول) را داشته باشند در صورتی که احراز صلاحیت شده باشد و منعی در واگذاری فرزند به آنها نباشد در اولویت خواهند بود.

فرزندخواندگی عبارت است از اعطای سرپرستی کودکان بدون سرپرست شناخته شده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی به خانواده های متقاضی که واجد شرایط قانون جاری حمایت از کودکان بی سرپرست باشند.

کد خبر 34112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد