اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است

هسته مرکزی نقص در اوتیسم، اختلال در ارتباط با دیگران است و یکی از اهدف سازمان ملل از این نام‌گذاری درک مشکلات افراد دارای اوتیسم و دعوت افکار عمومی به همیاری در فرایند رشد در پیوند با زندگی این افراد است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، مدیر کل بهزیستی استان در روز جهانی اوتیسم که مصادف بود با ۱۳ فروردین، با بیان اینکه، اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است گفت: هسته مرکزی نقص در اوتیسم  اختلال در ارتباط با دیگران است و یکی از اهدف سازمان ملل از این نام‌گذاری، درک مشکلات افراد دارای اوتیسم و دعوت افکار عمومی به همیاری در فرایند رشد در پیوند با زندگی این افراد است.
یاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اختلال اوتیسم در پسران بیشتر از دختران مشاهده می شود. و این افراد دنیا را متفاوت‌ تر از دیگران می‌بینند و حس می‌کنند گفت: اوتیسم یک اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل‌گیری سیستم عصبی‌ است. اختلالی که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می‌کند و بر شکل‌گیری تعاملات اجتماعی، ارتباط‌گیری و رفتارهای انسانی اثر می‌گذارد. علائم اوتیسم تا پیش از سه‌ سالگی آشکار می‌شوند در بخش مناسبات اجتماعی با اطرافیان و شکل ارتباط‌ گیری و تکرار رفتارهای کلیشه‌ای قابل مشاهده است.
مدیر کل بهزیستی با اشاره به شعار امسال «فراگیری در محیط کار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر»   تصریح کرد، فقدان ارتباط چشمی با مخاطب، تکان دادن مکرر دست‌ها، بی‌قراری و اضطراب، ترس از صدا یا اشیاء، تاخیر در گفتار یا تکان دادن بدن در زمان نشستن و ایستادن از نشانه‌های عمومی اوتیسم هستند.
یاری گفت: تا کنون در لرستان بیش از سیصد پرونده برای افراد دارای اختلال اوتیسم تشکیل شده است که از این تعداد بیش از نود نفر از آنها در دو مرکز غربالگری اوتیسم با نامهای یکتا در خرم آباد و حکمت در شهرستان بروجرد نگهداری می شوند. وی گفت: اوتیسم از نظر چگونگی یا درجه‌ ابتلاء، شدت و ضعف دارد و دارای طیف است با این توضیح که اوتیسم بیماری نیست درمان یا دارو ندارد اما توانبخشی و آموزش می‌تواند کمک بزرگی برای زندگی مستقل افراد اوتیستیک کند.

کد خبر 34090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد