ساماندهی ۷۰۰ کودک کار و خیابان تهران در سال گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از ساماندهی حدود ۷۰۰ کودک کار و خیابان در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابان غیرایرانی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهدی خانکه، با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان بیان کرد: سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی با تمام سازمان‌های مرتبط همچون اداره امور اتباع، شهرداری، استانداری و ... همکار و همراه است و به دلیل اینکه شهرداری مادرِ شهر است در این زمینه دو مرکز بهاران را در اختیار ما قرار داد و در زمینه ساماندهی کودکان کار از این جهت همکارِ ماست.

وی افزود: اما از نظر تخصصی سازمان بهزیستی به عنوان تنها مرجع تخصصی حضور در معضلات اجتماعی فعالیت می‌کند و سایر سازمان‌ها از جمله شهرداری به ما کمک می‌کنند.

خانکه با بیان اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان از شهریور ماه اجرا شده است، افزود: در سال ۹۹ حدود ۷۰۰ کودک خیابانی ساماندهی شدند و در زمینه توانمندسازی، شناسایی خانواده و فرآیندهای مددکاری و ... فعالیتهایی انجام شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، یادآور شد: تاکید ما در این طرح بیشتر بر روی کودکان زیر ۷ سال است.

خانکه تصریح کرد: طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ما پیگیر این موضوع هستیم و اجرای طرح به صورت همیشگی است.

به گفته خانکه، بیش از ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابان غیرایرانی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ گفت: اوج پیک حضور کودکان خیابانی در اسفندماه بود و اکنون آمارها فروکش کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه پولی که مردم به کودکان کار و خیابان می دهند به جیب این کودکان نمی رود، در این راستا از مردم خواست تا به این کودکان پولی ندهند.

وی ادامه داد: اکنون ساختار کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ساختارهای حمایتی و سمن‌های فعال را داریم، مردم می توانند در این زمینه به سمنها کمک کنند و هزینه ای که قصد دارند به کودکان کار و خیابان بدهند را به این سمنها یا کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی بپردازند. مردم باید یاد بگیرند که به این کودکان پولی ندهند زیرا این پول به جیب این کودکان نمی رود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: جای کودکان بر سر خیابانها نیست و از آنها سوء استفاده می شود و کودکی شان از دست می رود، لذا اگر مردم به کودکان کار و خیابان پولی ندهند این فعالیت نیز از بین می رود.

کد خبر 34085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد