اورژانس اجتماعی فرد را از وضعیت مخاطره‌آمیز نجات می‌دهد

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ می‌تواند افراد را از وضعیت مخاطره‌آمیز مانند موارد اقدام به خودکشی یا تفکر خودکشی یا فرار از منزل نجات دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «محمود علی‌گو» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مجموعه اورژانس اجتماعی شامل فعالیت‌هایی است که در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی اقدام به مداخلات اجتماعی می‌کند، افزود: اورژانس اجتماعی در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، تفکر خودکشی، خشونت خانگی و فرار از منزل و همانند این مسائل مداخله می‌کند.  

وی تاکید کرد: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی می‌تواند در شرایطی که فرد، اطرافیان، دوستان یا همسایگان در وضعیت مخاطره‌آمیز قرار دارند،  مداخله کند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  اضافه کرد: در این شرایط خود فرد در معرض خطر یا اطرافیان او می‌توانند با شماره ۱۲۳  تماس بگیرند و کارشناسان اورژانس اجتماعی کمک می‌کنند که فرد از وضعیت مخاطره‌آمیز نجات یابد.

علی‌گو خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور فعالیت دارند؛ همچنین ۲۵۶ پایگاه خدمات اجتماعی در ۳۱ استان کشور فعال است و خط تلفن فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ به ‌صورت رایگان و شبانه‌روزی فعالیت دارد.

کد خبر 34081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =