اولین قدم برای خرید واکر مناسب برای افراد مسن/ انواع واکر را بشناسید!

یکی از مشکلاتی که در اثر گذر سن و پیری برای افراد سالمند رخ می دهد اختلالات حرکتی است.

بنابراعلام موژان طب، راه رفتن برای افراد مسن دچار محدودیت و مشکل است به طوری که برای رفتن به دستشویی، آشپزخانه برای خوردن غذا و سایر امور به دیگران احتیاج دارند. این قبیل مشکلات باعث ناامیدی، گوشه گیری و افسردگی افراد سالمند می شود.

در این شرایط با کمک یک واکر مناسب می‌توانید تا حدودی این عواطف منفی را برطرف کنید. موژان طب قصد دارد در این متن اطلاعات و راهنمایی برای خرید واکر را با شما همراهان به اشتراک بگذارد.

انواع واکر

اولین قدم برای خرید واکر و انتخاب واکر مناسب برای افراد مسن این است که انواع واکر را بشناسید.

واکر استاندارد

محبوب‌ترین نوع واکر، واکر استاندارد است. واکر استاندارد سالمندان دارای چهار پایه‌ فاقد چرخ است که یک دسته در بالای خود برای نگه‌داشتن دارد. کاربر باید دسته آن را با دو دست خود بگیرد و واکر را بلند کند و آن را چند سانتی‌متر جلوتر از خودش قرار دهد و سپس به آرامی به سمت آن قدم بردارد. واکرهای استاندارد، بادوام‌، سبک‌ وزن و ارزان قیمت هستند.

واکر جلو چرخ دار

عملکرد واکر چرخ‌دار، مشابه نمونه استاندارد آن است با این تفاوت که در پایه جلوی آن دو چرخ وجود دارد. برتری و خوبی این واکر نسبت به واکر استاندارد این است که برای حرکت کردن با آن، نیاز به بلند کردن واکر نیست. بنابراین این نوع بهترین واکر برای سالمندانی است که قدرت دست زیادی ندارند.

رولیتر

رولیترها، همانند واکرهای قبلی چهارپایه و یک دسته دارند با این تفاوت که چهار پایه آن دارای چرخ است. دسته واکر چهارچرخ دارای ترمزی است که با فشرده شدن عمل می‌کند. چرخ‌های این نوع از واکر آن را تبدیل به بهترین واکر برای سالمندان می‌کند که می‌تواند مورد انتخاب قرار بگیرد.

نکاتی برای خرید واکر مناسب

حالا که انواع واکر را شناختید زمان آن رسیده تا نکاتی برای انتخاب واکر مناسب را در اختیارتان قرار دهیم. لازم است تا قبل از اقدام به خرید واکر یکسری سوال از خود بپرسید.

از واکر برای چه جاهایی می خواهید استفاده کنید؟ زیرا واکر مورد استفاده در داخل خانه با خارج از خانه متفاوت است. رولیتر و واکر های چرخ دار بهترین گزینه برای مصارف خارج خانه هستند. در صورتی که واکر استاندارد مناسب برای داخل خانه می باشد.

اندازه و ابعاد واکر چقدر باید باشد؟ معمولاً واکرها، برای سالمندان مناسب و اندازه بدن آن ها است. در حالی که واکر سایز متوسط ممکن است برای افراد کوتاه یا بلند قد باعث ناراحتی و عذاب آور باشد. وزن سالمند در انتخاب واکر مهم است چرا که واکر محدودیت وزنی دارد.

آیا واکر قابلیت حمل دارد و چه فضایی را اشغال می کند؟ واکر سالمندان فضای زیادی را اشغال می کند اگر جزء افرادی هستید که زیاد به مسافرت می روید بهتر است در زمان خرید واکر نوع تاشو را انتخاب نمایید. واکرهای تاشو به راحتی داخل صندوق عقب ماشین جای می گیرند.

تا چه مدت می خواهید از واکر استفاده کنید؟ برخی مواقع افراد بعد از عمل جراحی که انجام می دهند دچار مشکلات حرکتی می شوند تا زمانی که به سلامتی کامل برسند برای بهبود عملکرد حرکتی خود از واکر استفاده می کنند.

برای مصارف موقتی این افراد بهتر است از نوع واکر استاندارد استفاده شود به این دلیل  واکر استاندارد را پیشنهاد می کنیم که ارزان‌تر و قابل دسترس تر نسبت به انواع دیگر واکر می باشد.

نحوه و روش استفاده از واکر

بعد از اینکه خرید واکر مناسب خود را انجام دادید برای راه رفتن با واکر مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا واکر را با دستان خود بلند کرده و به اندازه یک قدم کوتاه جلوتر از خود بر روی زمین قرار دهید. اگر واکر چرخدار است به همین اندازه به سمت جلو هل دهید.

۲. قبل از اقدام به راه رفتن مطمئن شوید که هر چهار پایه واکر برروی زمین قرار دارد.

۳. کمی به سمت جلو خم شوید و پای ضعیف خود را بلند کرده و به اندازه یک قدم جلوتر بر روی زمین قرار دهید.

۴. در حالتی که دسته های واکر را محکم به پایین فشار می دهید پای سالم را بلند کرده و درکنار پای دیگر قرار دهید.

۵. مراحل بالا را تکرار کنید و دقت کنیدکه کمر را به سمت جلو خم نکنید.

انتخاب واکر مناسب

قبل از خرید واکر باید اطمینان حاصل کنید که می تواند وزن و قد شما را تحمل کند. برای این کار باید اندازه گیری درستی داشته باشید .

. در حالتی که بازوهای خود را به طور طبیعی در کنار خود آویزان کرده اید بایستید.

. آرنج شما که برروی دسته قرار دارد باید با شانه و بازوهایتان زاویه ۱۵ درجه داشته باشد.

. از واکر برای چه مکانی می خواهید استفاده کنید واکر استاندارد برای استفاده در منزل مناسب است و واکر چرخ دار برای استفاده در فضای بیرون منزل است.

کلام آخر

یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای داشتن زندگی پرتحرک افراد سالمند که مشکلات حرکتی و حفظ تعادل دارند، استفاده از واکر است. که یک واکر خوب و مناسب برای سالمندان کمک کننده به حفظ تعادل و حرکت آن‌ها است.

برای انتخاب و خرید واکرها نکاتی وجود دارد که باید قبل از اقدام به خرید حتماً به آن نکات توجه کنید و پس از در نظر گرفتن آن‌ها، بهترین واکر مناسب خود را خرید کنید. لازمه این کار است که انواع واکرها را بشناسید تا بتوانید در بین انواع تجهیزات توانبخشی انتخاب درستی داشته باشید.

کد خبر 34079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد