مدیر کل بهزیستی مازندران از مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اتیسم شهرستان ساری بازدید کرد

دکتر فرزاد گوهر دهی مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن حضور در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اتیسم "ذهن زیبا" شهرستان ساری و بازدید از نحوه ارائه خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی به این کودکان، با پرسنل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به پاندمی کرونا و تغییر در شیوه زندگی آحاد جامعه و چالش های سازگاری همراه با آن گفت: توجه به این مهم در خانواده های دارای کودک اتیسم اهمیت افزون تری دارد که با در نظر گرفتن نیازهای والدین در خانواده های این افراد و ارتقاء بهزیستی روان شناختی آنان، توجه به مداخلات  والد محور توسط این مراکز خصوصا در شرایط کنونی صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران ده سال اخیر را دوره طلایی آگاه سازی عمومی اختلال اتیسم عنوان کرد و افزود: با توجه به اقدامات موثر سازمان بهزیستی در فرایند آگاهسازی عمومی و آموزش فراگیر مراکز تابعه در سال های اخیر و با مدنظر قرار دادن گستره نیازهای افراد دارای اختلال طیف اتیسم، جهت رشد و اعتلای بیشتر و گسترده سازی چتر خدمت رسانی به جامعه هدف در دوره های بعدی زندگی، بدون تردید نیاز به هم افزایی و هماهنگی بین سازمانی وجود دارد تا بتوان اقدامات موثرتر و پایاتری در این زمینه انجام داد.

وی تشخیص به موقع اختلال اتیسم را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: شایان توجه است که اختلال اتیسم یک اختلال مادام العمر است اما از طرفی با مداخله بهنگام می توان از شدت یافتن این اختلال جلوگیری کرد و آینده بهتر و پربارتری را برای این کودکان ترسیم نمود.

مدیر کل بهزیستی مازندران ادامه داد: سن طلایی تشخیص و مداخلات بهنگام در اختلال طیف اتیسم ۲ تا ۵ سال است بنابراین ضمن توجه به آگاهسازی هر چه بیشتر عموم، خانواده ها می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها  و پایگاه های غربال گری سطح استان (مراکز اتیسم دارای مجوز غربالگری) نسبت به شناسایی به موقع این اختلال اقدام نمایند و از خدمات سازمان بهزیستی در این راستا بهره مند گردند.

دکتر گوهر دهی در پایان ضمن تاکید بر  توجه و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مطابق با دستورالعمل های ابلاغی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط  مراکز، از زحمات و تلاش کارکنان مرکز تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 34075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد