ورامین| مرکز اتیسم رایکا، ارائه دهنده خدمات به جنوب شرق استان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین با گرامیداشت دوم آوریل روز جهانی آگاه سازی اتیسم، مختصری از برنامه های اداره متبوعش در این خصوص گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اعظم هراتی این روز را که مصادف با سیزدهم فروردین است، تبریک گفت و خاطرنشان کرد: در جنوبشرق استان تهران یک مرکز به نام رایکا از بهزیستی ورامین مجوز دریافت کرده و به ۳۵ کودک که دارای اختلال اتیسم هستند، خدمات خاصی ارائه می دهد.

هراتی افزود: اختلال اتیسم یا درخودماندگی با علت ناشناخته از دوسه سالگی در برخی از کودکان پدیدار می شود.

وی بهترین راه مقابله با این اختلال را  ارائه خدمات توانبخشی و روانشناختی بیان کرد و بیان داشت:  برای کاهش آسیب های ناشی از این اختلال در رفتار کودکان طیف اتیسم باید خدمات توانبخشی و روان شناختی داده شود.

این مسئول در مورد نیازهای دارویی این افراد هم گفت: نیازهای دارویی دربیشتر این کودکان اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین هدف مرکز رایکا را ارائه خدمات جامع و کامل توانبخشی و روانشناختی برشمرد و اظهار داشت: خدماتی چون گفتاردرمانی، کاردرمانی، روانشناسی بالینی و مشاوره، مربی آموزشی، بازی درمانی و هنردرمانی، موسیقی درمانی به تمامی خانواده ها و کودکان اتیسم درجنوب شرق استان تهران می دهیم.

وی در پایان با تشکر از سینا نیک نژاد مدیر مرکز رایکا تصریح کرد: توقع و انتظار می رود خیران و دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین و شهرستان های همجوار چون پیشوا، پاکدشت و قرچک که فرزندانشان از این مرکز سرویس می گیرند، به یاری مدیریت رایکا آمده و موانع پیش روی خدمت رسانی این مجموعه را بردارند و باید اذعان کنم که بهزیستی ورامین و شهرستان های اطراف نیز در این مسیر پرمخاطره و انسان دوستانه از هیچ کوششی فروگذار و مضایقه نخواهند کرد.

کد خبر 34064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد