بهزیستی قزوین، پیشرو در خدمات دهی به افراد تحت پوشش است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت؛ بهزیستی قزوین، از استان های پیشرو در خدمات دهی به ورزشکاران معلول و افراد تحت پوشش است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان «علیرضا وارثی» در حاشیه تجلیل از ورزشکاران ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشور  اظهار داشت: در یک جامعه، کلیه شهروندان بایستی بصورت مساوی از حقوق شهروندی برخوردار باشند و استفاده از خدمات و امکانات بر اساس تفاوت، سالم بودن، قومیت، نژاد و ... نباشد بلکه همه افراد بالاخص معلولین و خانواده های تحت پوشش بهزیستی باید از این زیرساخت ها و امکانات بهره ببرند. 

وی ادامه داد: اینکه برخی از افراد دچار معلولیت مثل ناشنوایی هستند دلیل نمی شود دولت و جامعه نسبت به اینگونه اشخاص بی تقاوت باشد بلکه می توان با تامین و خرید سمعک، آنان را به حق شهروندی خود رساند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به حمایت قاطعانه قانون مالیات کشور از خیّران بهزیستی بیان کرد: چنانچه فردی و یا موسسه ای در توسعه خدمات اجتماعی برای جامعه معلولین، بهبودیافته های اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست حمایت نقدی و غیرنقدی در قالب نیازهای سازمان بهزیستی صورت دهد، طبق قانون می توانند از معافیت بخشی از مالیت خود برخوردار شوند.

وارثی افزود: امیدواریم صاحبان صنایع، خیرین و مردم استان قزوین حمایت های ویژه مادی و معنوی خود را برای توانمندی سازی آسیب دیدگان و یا در معرض آسیب هستند سوق دهند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از ورزشکاران ملی کشتی ناشنوایان کشور در قزوین، ابراز کرد: این مراسم جهت اثبات توانمندی ها و افتخارات معلولان در صحنه های بین المللی است تا مردم بدانند علی رغم محدودیت ها اما این قهرمانان همواره پرچم ایران اسلامی را بر قله های پرافتخار جهانی برافراشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از تلاش های رضا لایق سرمربی تیم کشتی ناشنوایان کشور، خاطرنشان کرد: حمایت از ورزشکاران معلول و تحت پوشش این سازمان، از برنامه های اصلی است و از حضور خیّرین کشوری و استانی به منظور حمایت مالی از تیم های ورزشی معلولین و جانبازان نیز استقبال می کنیم.

کد خبر 34047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد