۶۶ درصد افراد با اختلال اتیسم در ایلام پسر هستند

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: حدود ۶۶ درصد افراد دارای اختلال اوتیسم در این استان را پسران تشکیل می دهند.

زهرا همتی روز جمعه به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اتیسم افزود: تاکنون ۷۵ فرد دارای اختلال اتیسم در استان شناسایی که از این تعداد ۵۰ نفر پسر و ۲۵ نفر نیز دختر هستند.

وی از جمله علائم کودک مبتلا به اختلال اتیسم را ناتوانی در ارتباط با کودکان و بزرگسالان، صحبت ضعیف یا عدم صحبت، بازی با اسباب بازی نامناسب، حساسیت بیش از حد یا خیلی کم نسبت به سروصدا، بیش فعالی و یا انفعالی، عدم آگاهی از خطر، عدم تماس چشمی ، دلبستگی عجیب به اشیا نظیر توجه بیش از حد به جارو برقی یا پنکه و حساسیت خیلی زیاد یا عدم حساسیت به لمس را عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اتیسم شامل نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود ، رفتارها یا فعالیت های کمتر ، مشهود بودن علائم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی و دایمی بودن اختلال طیف اتیسم است.

همتی اضافه کرد: امکان بهبود نسبی‌ در صورت غربالگری، تشخیص و توانبخشی به موقع و زود هنگام برای افراد اتیسم وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز روزانه اتیسم در شهرستان ایلام یادآور شد: ۲۲ نفر از کودکان مبتلا به اتیسم در این مرکز عضویت داشته که خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی و فعالیت های هنردرمانی شامل موسیقی درمانی، نقاشی و نمایش عروسکی را دریافت می کنند.

۱۳ فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اتیسم با شعار فراگیری در محیط کار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر نامگذاری شده است.

کد خبر 34038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد