روز پرکار سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در شهرستان محروم صالح‌آباد

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی امروز ۱۱ فروردین با سفر به شهرستان صالح‌آباد، مشکلات مددجویان این شهرستان را از نزدیک بررسی و در خصوص حل این مشکلات، قول مساعد داد.

دکتر مسعود فیروزی در این سفر یک روزه که تا پاسی از شب ادامه داشت، روز پرکاری را گذراند و علاوه بر دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان که بیشترین بار پاسخگویی به مراجعات صدها مددجوی محروم را بر عهده دارند، با خانواده‌های مددجویان دیدار کرد، در معیت استاندار به نشست ملاقات عمومی مردم رفت، در تنها مرکز مثبت زندگی این شهرستان حضور یافت و در نشست جمع‌بندی سفر در ساعات عصر، وعده کرد که بهزیستی، پایگاه خدمات اجتماعی را در این شهرستان تأسیس کند، مجوز تأسیس دو کمپ ترک اعتیاد زنان و مردان را صادر نماید و در خصوص مشکلات مسکن و اشتغال مددجویان، قدم‌های لازم را بردارد.

به گزارش خبرنگار ما، در سفر دکتر فیروزی به صالح‌آباد، سه خانواده‌ی مددجویی دو معلوله مورد بازدید قرار گرفتند که در این بازدیدها علاوه بر حل مشکلات مسکن آنان، هدایایی از سوی سرپرست بهزیستی به مددجویان ارائه شد.

همچنین برای دو نفر از مددجویان که مشکل پروتز و تخت داشتند نیز اقدام مساعد برای حل مشکلات‌شان انجام گرفت.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مرکز مثبت زندگی صالح‌آباد که ۳۴۰ پرونده‌ی مددجویی را در دست بررسی و اقدام دارد طی سخنانی به اهمیت این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز مثبت زندگی، بهزیستی کوچک هستند و همه‌ی فعالیت‌های پیشگیرانه و مددکاری را انجام می‌دهند.

دکتر فیروزی از مددکاران این مرکز خواست با دقت، حساسیت و درایت، مشکلات تمام خانواده‌های تحت پوشش را بررسی و گزارش‌های کارشناسی دقیق و جامعی از مشکلات آنان تهیه کنند.

وی تأکید کرد:‌ کار مرکز مثبت باید به گونه‌ای باشد که مددجویان در رضایت کامل باشند و با امکاناتی که سازمان بهزیستی در این زمینه ایجاد کرد تمام اقدامات مددکاری به صورت آنلاین به سامانه، گزارش شود.

در برنامه‌ی بعد از ظهر، سرپرست بهزیستی استان در معیت استاندار خراسان رضوی به جلسه ملاقات مردمی رفت که ۵ خانواده‌ی مددجویی دارای دو تا چهار معلول که تحت پوشش بهزیستی بودند، مشکلات‌شان را مطرح کردند و مسؤولین جلسه، کمک‌های بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی به مسکن مددجویان اختصاص دادند.

همچنین در جلسه جمع‌بندی سفر، تأسیس یک پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان صالح‌آباد مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید اقدامات مساعد برای تأسیس دو کمپ ترک اعتیاد زنان و مردان در شهرستان صالح‌آباد از سوی بهزیستی آغاز گردد.

شهرستان صالح‌آباد با ۴۵ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش صالح‌آباد و جنت‌آباد می‌باشد و ۸۵ درصد جمعیت آن در ۹۲ روستای این شهرستان زندگی می‌کنند.

در این شهرستان بیش از ۸۰۰ خانوار تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 34015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد