گروه‌های کاهش آسیب بهزیستی تهران در دره فرحزاد فعال هستند

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: گروه‌های کاهش آسیب بهزیستی با توزیع مواد بهداشتی و مراقبتی میان معتادان دره فرحزاد، جهت آسیب زدایی از این منطقه و پیشگیری از بیماری فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن فتاپور اظهار داشت: ۱۸ تیم دو نفره هر روز به محله های مختلف شهر از جمله دره فرحزاد در شمال غرب تهران مراجعه و آموزش های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و سایر بیماری ها را به معتادان ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: اکنون گزارشی از تجمع گسترده معتادان در دره فرحزاد اعلام نشده است و تیم های بهزیستی در آن منطقه حضوری فعال دارند ضمن اینکه وظیفه بهزیستی در ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، غربالگری و جانمایی معتادان است که این طرح در دره فرحزاد همچنان دنبال می شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران ادامه داد: در دی ماه سال گذشته حدود ۸۰۰ معتاد از دره فرحزاد جمع آوری و در مراکز اجباری ترک اعتیاد ساماندهی شدند که این افراد ۸۵ درصد معتادان آن منطقه را شامل می شدند.

وی افزود: روزانه اقلامی از جمله دستکش، ماسک، الکل،ژل، مواد ضدعفونی و شوینده به همراه یک وعده غذای گرم میان معتادان توزیع می شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه گروه های کاهش آسیب بهزیستی، ۱۸ سرپناه گذری روزانه و ۱۳ سرپناه شبانه  خدمات پیشگیرانه را در اختیار معتادان قرار می دهند، گفت: در سطح استان این مکان ها امکاناتی از جمله حمام کردن، شستشوی لباس ها و وسایل بهداشتی را در اختیار معتادان قرار می دهند تا از این طریق معتادان با رعایت نکات بهداشتی، خود و خانواده شان را از شیوع این بیماری در امان نگه دارند.

کد خبر 33982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد