۱۳ میلیارد تومان؛ مطالبات معوقه پیمانکاران کمپ‌های اجباری و مراکز نگهداری موقت متجاهرین خراسان رضوی

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت نشدن یارانه‌های سال ۹۹ مراکز ترک اعتیاد اجباری و مراکز نگهداری موقت معتادان متجاهر خبر داد.

به گفته‌ی حسین تنها طلب، مطالبات مراکز ترک اعتیاد تبصره ۲ ماده ۱۶ موسوم به ترک اجباری و صورت حساب‌های پیمانکاران مراکز نگهداری موقت مشهد و استان، از سوی شورای هماهنگی و شهرداری پرداخت نشده است.

وی گفت: این مطالبات مربوط به سال ۹۹ است و مجموعا نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: ۹ میلیادر تومان از این مطالبات مربوط به مراکز ترک اعتیاد اجباری تبصره ۲ ماده ۱۶ و ۴ میلیارد تومان مربوط به مراکز جمع‌آوری و نگهداری موقت است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در مراکز نگهداری موقت معتادان متجاهر در مشهد اقامت دارند گفت: مراکز شهرستان‌ها که در ۴ شهرستان استان دایر شده ترکیبی از مراکز نگهداری موقت و کمپ‌های ترک اجباری است.

تنها طلب گفت: مقرر بوده که در مشهد، شهرداری علاوه بر ساختمان‌های ورزشگاه‌ها که به این کار اختصاص داده، بابت هر مددجو ۲۵ هزار تومان به ازای هر روز به پیمانکاران مجری پرداخت کند که تا کنون این امر محقق نشده و پیمانکاران از محل سرمایه شخصی این موارد را پرداخت و هزینه کرده‌اند.

وی افزود: در شهرستان‌ها هم مقرر شده که ۵۰ درصد هزینه‌ها از سوی شورای هماهنگی استان و ۵۰ درصد از محل مشارکت شهرستان تأمین گردد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: به جهت اینکه مراکز اجباری شهرستان‌ها اخیرا راه‌اندازی شده هنوز گزارشی از مطالبات معوقه دریافت نکرده‌ایم اما در مشهد، مطالبات این مراکز به مدت ۴ ماه به تعویق افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد پیمانکاران به وظایف‌شان به درستی عمل کنند و فعالیت تخصصی با کیفیت داشته باشند باید مطالبات‌شان به موقع پرداخت شود.

تنها طلب با بیان اینکه خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار کارتن‌خواب دارد گفت: از معتادان متجاهر آمار دقیقی در دست نیست اما به نظر می‌رسد این دو مفهوم، آماری نزدیک به هم دارند.

وی اضافه کرد: بنا بر این برای جمع‌آوری، ساماندهی و ترک این گروه کثیر از معتادان، نیاز به فضای فیزیکی و امکانات بسیار بیشتری هست که اعتبارات زیادی نیاز دارد.

تنها طلب همچنین گفت: در حال حاضر تنها زمینه‌ی نگهداری موقت ۲ هزار نفر در مشهد فراهم شده و در خصوص معتادانی که توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دستگیر و به مراکز اجباری می‌آیند نیز در حال حاضر در کل استان ۴ هزار نفر تحت درمان و بازتوانی قرار دارند.

کد خبر 33945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد