مناسب سازی مراکز مثبت زندگی موجب دسترسی آسان به خدمات بهزیستی است

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و افزود : ورودی ها ی مرکز ، راهروها ، پله ها ، همچنین رعایت سطوح شیبدار فضای پذیرش مرکز ، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت باشد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  فرهاد میرزایی اظهار کرد : با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مراکز به منازل مددجویان نزدیک شده و موجب تسهیل دسترسی مددجویان به مددکار و مراکز شدند.

این مقام مسئول یادآور شد : باتوجه به سختی های تردد برای ساکنان روستاها ، استقرار و جانمایی مراکز مثبت زندگی به گونه ای بوده که برای مردم روستاها در نزدیکترین و قابل دسترس ترین منطقه استقرار یابند.

میرزایی عنوان کرد : در مرحله اول واگذاری پرونده ها 6 هزار و 346  پرونده مستمری بگیر به مراکز واگذار شده است  و تاکنون بیش از 2 هزار بازدید از منزل مددجویان توسط  مددکاران مراکز مثبت زندگی انجام گرفته است.

معاون توانبخشی افزود : اقدامات مراکز مثبت زندگی به گونه ای برنامه ریزی شده اند که مددکاران باید حداقل هر 6ماه یکبار به منزل مددجو رفته و از وضعیت مددجوی خود باخبر شوند و طبق مستندات و اطلاعات صحیح ، برنامه ی توانمندسازی خانواده را تنظیم نمایند.

کد خبر 33906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد