واکسیناسیون مراکز توانبخشی تهران تا پایان فروردین ماه

کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی توانبخشی استان تهران ضمن تشریح نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز توانبخشی شبانه‌ روزی در ایام نوروز، درخصوص واکسیناسیون مددجویان این مراکز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا، حمیرا خزایی، ضمن تشریح نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توانبخشی شبانه‌ در ایام نوروز بیان کرد: در خصوص ملاقات مددجویان با خانواده‌هایشان درصورتیکه ملاقاتها ضروری نباشد، با مشاوره و قانع کردن خانواده‌ها سعی می‌شود تا ملاقات حضوری انجام نشود، در غیر این صورت ملاقات‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ملاقات‌ها با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و با استفاده از وسایل و تجهیزات بهداشتی ـ پزشکی و طبق پروتکل‌های ابلاغی صورت می گیرد.

کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی توانبخشی استان تهران با بیان اینکه مددجویان همچنین می‌توانند از فضای مجازی برای ملاقات بهره برده و کارکنان مراکز این شرایط را برای خانواده و مددجویان فراهم خواهند کرد، گفت: در هر زمانی که مددجویان بخواهند می‌توانند پیرو هماهنگی های قبلی به صورت مجازی با خانواده‌هایشان تماس برقرار کنند.

خزایی در عین حال تاکید کرد: کماکان محدودیت‌ها وجود دارد و شاید در ایام عید محدودیتها به صورت شدیدتر هم اعمال شود.

وی در ادامه درباره واکسیناسیون کرونا در مراکز نیز اظهار کرد: باتوجه به تعداد سهمیه واکسن‌های تخصیص داده شده به سازمان بهزیستی کشور، اولویت با مراکز شبانه روزی سالمندان و پرسنل مقیم است که این موضوع در دست اقدام است.

کارشناس مسئول مراکز شبانه‌روزی توانبخشی استان تهران با بیان اینکه در این زمینه دستورالعمل‌هایی با همکاری سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی، تدوین شده و این دستورالعملها به مراکز توانبخشی ابلاغ شده‌اند، افزود: مراکز توانبخشی نیز طبق آن، فرم‌های اولیه مورد نیاز را قبل از تلقیح واکسن تکمیل کرده‌اند و مراکز سازمان بهزیستی آمادگی کامل را برای انجام این امر دارند.

خزایی افزود: اورژانس ۱۱۵ نیز یکی دیگر از ارگان‌هایی است که باید در این فرآیند در کنار سازمان و دانشگاه‌ها قرار گیرد؛ در اواخر اسفندماه نیز جلسه‌ای مشترک بین سازمان بهزیستی و اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه ایران برگزار و مقرر شد تا اورژانس طبق دستورالعمل در زمان تلقیح واکسن در مراکز مستقر باشند لذا درصورت تعیین جدول زمان‌بندی از سوی دانشگاه، تزریق واکسن در مراکز بهزیستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آسایشگاه کهریزک ۱۶۶۳ واکسن به مددجویان و پرسنل آسایشگاه تزریق شده است، گفت: به نظر تا اواخر فروردین تمامی مراکز توانبخشی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، درحال حاضر علاوه بر آسایشگاه کهریزک، تزریق واکسن کرونا در سه مرکز سالمندان دیگر استان نیز (شهرستان شهریار رباط کریم و قدس) درحال انجام است.

کد خبر 33889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد