حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برای نخستین بار در جلسه شورای عالی اشتغال کشور 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، با پیگیری های انجام شده توسط کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و بر اساس ماده ۱۶ این قانون و تبصره آن برای نخستین بار، رئیس سازمان بهزیستی کشور با عضویت در شورای عالی اشتغال کشور، برای نخستین بار در هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال که روز دوشنبه و در دومین روز از سال ۱۴۰۰ با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، حضور یافت.

بر این اساس مدیران کل بهزیستی استانها نیز عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهند شد و از این پس برای پیگیری و برنامه ریزی در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت در جلسات این شورا در استان ها حاضر خواهند شد.

این اتفاق نقطه عطفی در برنامه ریزی، حمایت و پیگیری اشتغال افراد دارای معلولیت را در سطح کشور و استان ها فراهم خواهد آورد.

شایان ذکر است اهم فعالیت هایی که در جهت اشتغال و کارآفرینی افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۹۹ توسط سازمان بهزیستی پیگیری و اجرا شده نیز بدین شرح است:

۱- اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت که ایرادات آن توسط سازمان بهزیستی کشور برطرف شده و پیش نویس نهایی اساسنامه در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۹ به تصویب دولت رسیده بود، در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۹ به تصویب شورای نگهبان رسید و برای اجرا ابلاغ شد که انشاالله در سال ۱۴۰۰ این صندوق راه اندازی خواهد شد.

۲- جذب قطعی منابع بانکی بالغ بر ۱۵۰۰ (یکهزار و پانصد) میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای ۳۳۶۰۵ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار که جذب الباقی این منابع تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

۳- پرداخت اعتبار بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی افراد دارای معلولیت به مبلغ ۶۹.۴۵۶.۰۰۰.۰۰۰ (شصت و نه میلیارد چهارصد و پنجاه و شش میلیون تومان) برای ۲۲۶۳۴ نفر فرد دارای معلولیت شاغل

۴-  پرداخت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی نیازمندان به میزان ۳۹.۳۹۲.۰۰۰.۰۰۰ (سی و نه میلیارد و سیصد و نود و دو میلیون تومان) برای ۷۷۴۶ نفر نیازمندان با اولویت زنان سرپرست خانوار

۵- پرداخت ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت به میزان  ۲۳.۱۹۴.۰۰۰.۰۰۰ (بیست و سه میلیارد و صدو نود و چهار میلیارد تومان) برای ۲۲۷۳ نفر فرد دارای معلولیت

گزارش سخنان رئیس جمهور در هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور را در اینجا بخوانید. 

کد خبر 33841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =