۱۷۰ کودک سندرم داون زیر چتر حمایتی بهزیستی استان قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ⁩در حال حاضر ۱۷۰ کودک سندرم داون در این نهاد دارای پرونده هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان  ،گفت: مبتلایان به سندرم داون بعد از شرکت در کمیسیون تشخیص نوع و شدت بهزیستی استان می‌توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل‌ها بهرمند شوند.
وارثی افزود: این خدمات شامل خدمات حمایتی مالی، دارو ودرمان، کمک هزینه معیشت و کمک موردی، بیمه، مستمری ، ایاب و ذهاب ، استفاده از خدمات مراکز روزانه، ویزیت در منزل، خانه‌های کوچک و شبانه روزی است.
به گفته او، در حال حاضر ۲۶ نفر از مبتلایان به سندرم داون از خدمات مراکز روزانه و حرفه آموزی و ۵۵ نفر از خدمات کارگاه‌ها بهرمند هستند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: افرادی که خطر به دنیا آوردن فرزندی مبتلا به سندروم داون در آن‌ها بالا باشد، باید آزمایش‌های غربالگری و تشخیصی انجام دهند.
وارثی افزود: خانواده این افراد نیز می‌توانند برای بارداری بعدی از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی استان استفاده کنند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: افراد مبتلا به سندروم داون یک کروموزوم اضافی دارند که همین یک کروموزوم از نظر روانی و فیزیکی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تاثیر این سندرم مادام العمر است و با وجود اینکه درمان ندارد، امروزه پزشکان و تیم توانبخشی نسبت به گذشته اطلاعات بیش‌تری در مورد آن دارند.
وارثی از خانواده‌های دارای فرزند سندروم خواست برای این که این کودکان زندگی بهتری داشته باشند هر چه سریع‌تر اقدامات تخصصی مراقبتی را انجام دهند.
بیست و یکم ماه مارس مصادف با اول فروردین ماه، روز جهانی سندرم داون نام گرفته است

کد خبر 33829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد