آمادگی اورژانس اجتماعی در ایام نوروز

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی اورژانس اجتماعی در ایام نوروز خبر داد و گفت: اورژانس اجتماعی در همه ایام سال در روزهای تعطیل، ایام کرونایی و تعطیلات نوروزی به خدمات خود ادامه داده و به ‌طور مستمر وظایف خود را انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، "محمود علیگو" با بیان این مطلب، افزود: اورژانس اجتماعی همواره خدمات خود را ارائه کرده و ساعت کاری و اقدامات آن با توجه به ایام سال تغییری پیدا نمی‌کند و در ایام نوروز خدمات خود را مانند گذشته ارائه می دهد و در خدمت هموطنان خواهد بود.

وی از مردم خواست هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند و گفت: همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، تفکر خودکشی و خشونت خانگی و فرار از منزل و اموری از این دست فعالیت می‌کند.

علیگو پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که نیمی از تماس گیرندگان با شماره ۱۲۳،  مزاحم هستند و ارتباطی با وظیفه اورژانس اجتماعی ندارند  و فقط بخشی از تماس ها تبدیل به ماموریت و تشکیل پرونده می شود.

 در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور فعالیت دارند؛ همچنین ۲۵۶ پایگاه خدمات اجتماعی در ۳۱ استان کشور فعال است و  خط تلفن فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی فعالیت دارد.

کد خبر 33766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد