بوئین میاندشت| آخرین جلسه شورای سالمندان 

سومین و آخرین جلسه شورای سالمندان شهرستان بوئین میاندشت در سال ۹۹ با حضور عصاری معاون فرماندار، قاسم براتی رئیس اداره بهزستی و روسای سایر ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، در ابتدای سومین جلسه شورای سالمندان براتی با اشاره به این موضوع که سالمندان در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند و توجه به نیازهای ۵ گانه ایشان، گفت: جمعیت سالمندان در شهرستان ۴ هزار و ۵۲۸ هزار نفر و افزایش نرخ جمعیت سالمندی حدود ۱۹/۳۷می باشد. لذا توجه به موضوع فضای شهری دوستدار سالمند به یکی از ضروریات تبدیل شده است.
وی افزود: تاکنون اقداماتی از سوی شهرداری و ادارات در قالب طرح های مناسب سازی در فضای شهری و ادارات صورت پذیرفته است که نیاز به اهتمام بیشتر در جهت ایجاد فرصت برابر و مشارکت اجتماعی سالمندان و افراد دارای معلولیت است.
در ادامه عصاری گفت: علاوه بر توجه به تکریم، منزلت و حفظ جایگاه سالمندان، باید به نیازهای جسمانی و روانی این قشر از جامعه توجه خاص نمود. افزایش مشارکت فعال و حمایت از سالمندان نتایج مطلوبی را خواهد داشت. لذا ایجاد فرصت برابر جهت دسترسی به خدمات فرهنگی و تفریحات مستلزم برنامه ریزی و سیاست گذاری است. 
وی بر ضرورت وجود مراکز و خانه سالمندان در شهرستان تاکید نمود و خواستار پیگیری بهزیستی جهت راه اندازی این مراکز و ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی به این قشر از جامعه شد. 

کد خبر 33753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد