راهنمای خرید ویلچر و نگهداری از آن

ویلچر به عنوان یک وسیله‌ی بسیار مهم در زندگی برای بیماران نخاعی و افرادی که اختلالات حرکتی دارند تبدیل شده است.

بنابراعلام موژان طب، انتخاب و خرید ویلچر مناسب با ابعاد واندازه مطلوب به شدت می تواند به روند بهبود بیمار کمک کند، به خصوص اینکه به روحیه مستقل بودن و سریع تر برخاستن از بستر بیماری  را درفرد تقویت می کند. موژان طب با ارائه این متن قصد دارد که یکسری از اطلاعات مهم در خرید ویلچر را با شما به اشتراک بگذارد.

نکات مهم در زمان خرید ویلچر

مدت زمان استفاده

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید ویلچر باید به آن توجه داشت نوع بیماری و مدت زمان استفاده از ویلچر است که پزشک به شما اطلاع داده است. بسته به نوع بیماری و محدودیت های حرکتی که برای فرد وجود دارد در بازار امروزه صندلی های چرخداری موجود است.

ویلچرهای  که برای مدت زمان کوتاه طراحی و تولید شده اند و قیمت پایین تری دارند به نسبت ویلچرهایی که به طور مدام و در هر شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند.

چرخ ها

در زمان خرید ویلچر باید خوب به این مورد توجه داشته باشید که از این وسیله فقط در فضای خانه استفاده می شود یا در محل کار و مکان ها ی عمومی و محیط های دیگر هم نیاز است. بنابراین دو شرایطی که موجود است ویلچر دارای چرخ های مخصوصی می باشد که با نیازهای شما متناسب باشد و برای کاربر مفید واقع شود.

انعطاف پذیری

اینکه ویلچر مورد نظر شما قابلیت منعطف بودن را داشته باشد یک مزیت بزرگ و قابل توجه است. زیرا که می توانید به راحتی نشیمن‌گاه یا پشتی صندلی خود را به شکل دلخواه خود تغییر دهید تا در طول مدت زمانی که بر روی ویلچر هستید از راحتی بیشتری برخوردار شوید. قابل ذکر است که این ویژگی شامل تغییرارتفاع صندلی نیز می شود.

ابعاد و وزن

همیشه در ذهنتان باشد که باید به دنبال خرید ویلچری باشید که از نظر اندازه و هم از نظر وزن قابل حمل باشد. به خصوص برای کابرانی که به بیرون از منزل تردد دارند بهتر است که اندازه و وزن ویلچر به شکلی باشد که به سادگی بتوانند با اتومبیل جا به جا نمایند.

سیستم ترمز

اگر قصد خرید ویلچر برقی را دارید این مورد که دارای سیتم ترمز مطلوب و با کیفیت باشد حائز اهمیت است. در غیر این صورت برای ویلچرهای ساده نیازی نیست در این مورد حساس شوید.

امکانات جانبی

امروزه با پیشرفت های علمی و تکنولوژی که حاصل می شود ویلچرها در مدل های متنوعی  طراحی و ساخته می شوند. به طوری که بعضی از ویلچرها جاپایی مخصوص دارند یا اینکه سینی برای قرار گرفتن بر روی پاها که باعث ایجاد راحتی در هنگام غذا خوردن فرد می شود. باید در هنگام خرید ویلچر به این وسایل جانبی که کمک کننده هستند توجه داشته باشید.

قیمت ویلچر

از جمله عوامل تعیین کننده قیمت ویلچر می‌توان به سبکی و سنگینی ، ساده یا برقی بودن ، شکل و شمایل ،اندازه و دیگر مواردی از این دست اشاره کرد. از آنجایی که این وسیله نقش بسیار موثری در زندگی فرد بیمار ایفا می کند. بهتر است در زمان خرید ویلچر به فکر مقرون به صرفه بودن آن نباشید.

سعی کنید تا ویلچری را انتخاب نمایید که دارای تشکی نرم، ساختاری مستحکم، چرخ هایی روان و البته ظاهری زیبا باشد. شکل ظاهری ویلچر ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد. به طوری که می توان ویلچرها را در همه اشکال، اندازه و رنگی تهیه نمود. و فقط مهم است که با سلیقه شما سازگار باشد.

به یاد داشته باشید که باید ویلچری را انتخاب کنید که بتوانید توسط آن فعالیت های روزانه خود را به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید و مانعی بر سر راه انجام کارهایتان ایجاد نشود.

استحکام ویلچر به چارچوب آن بستگی دارد به علاوه اینکه استفاده از یکسری وسایل جانبی می توانند کمک فراوانی به کاربر برسانند. برای انتخاب ویلچر مناسب حتماً طرح و اندازه صندلی چرخدار خود را مورد توجه قرار دهید.

هزینه ویلچر

در اغلب موارد هزینه تهیه اولین ویلچر توسط سازمان های بیمه یا مراکز مراقبت پزشکی و دارویی متقبل می شود. بعضی از بیمه ها تنها یک بار هزینه تهیه ویلچر را پرداخت می کنند و برخی دیگر از بیمه ها فقط درصدی از هزینه را تامین می کنند. بنابراین خرید ویلچر به مقدار بودجه شما و میزان حمایتی که بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهد بستگی دارد.

در حالت کلی قیمت ویلچر بالا است. لازم است که در زمان خرید ویلچر نهایت دقت را به خرج دهید و کاملاً مطمئن شوید که صندلی چرخدار مناسبی را برای خود انتخاب کرده اید. در واقع دارید یک سرمایه گذاری بزرگ انجام می دهید.

بعد از خرید ویلچر

ضمانت نامه ویلچر را با دقت مطالعه کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد از فروشنده تجهیزات توانبخشی بپرسید. حتماً تا وقتی که از گارانتی داشتن محصول مطمئن نشده اید از آن استفاده نکنید.

. مراقب ویلچر خود باشید و سعی کنید که سرویس نگهداری و تنظیم پی در پی آن را فراموش نکنید.

. در زمانی که معاینات پزشکی سالانه دارید از پزشک مربوطه بخواهید تا وضعیت نشستن بر روی صندلی ویلچر را برایتان مجدداً ارزیابی نماید.

. در صورتی در طول فعالیت روزانه خود با درد در ناحیه ای از بدن مواجه شدید. مجدداً به پزشک مراجعه نمایید تا مشکل شما به راحتی برطرف شود.

. سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه خرید ونگهداری از ویلچر بالا ببرید و به روز کنید.

کد خبر 33617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد