اجرای آزمایشی «بهبود روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی»

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از اجرای برنامه «بهبود و ارتقای روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی» به صورت آزمایشی در ۲ شهرستان کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، ضمن بیان خبر فوق اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برنامه ویژه‌ای را برای بهبود و مراقبت روابط زوجین طی ۵ سال اول زندگی در نظر داریم که به صورت آزمایشی در ۲ شهرستان منتخب البرز و تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه با رویکرد مدیریت مورد و سطح‌بندی خدمات برای زوجینی که به تازگی ازدواج می‌کنند و ممکن است بحران‌های مختلفی را تجربه کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در این طرح وضعیت روابط زوجین ارزیابی خواهد شد و افرادی که نیازمند تامین خدمات و یا توجه بیشتری هستند، تمام هزینه‌های آموزشی و یا مشاوره‌ای‌شان را دولت تامین می‌کند، گفت: این برنامه در بستر مراکز + زندگی شروع به کار می‌کنند.

وحیدنیا افزود: خانواده‌ها بعد از دریافت خدمات رها نمی‌شود و برای سال‌های بعد نیز این برنامه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت پایلوت اجرا می‌شود، گفت: بعد از به دست آمدن نتایج، برای توسعه این اقدام برنامه‌هایی مدنظر داریم. ما رویکرد مبتنی بر افزایش کیفیت زندگی خانواده را داریم، اما خانواده‌ها رها نمی‌شوند و به محض شروع برنامه و بعد از ارزیابی‌های اولیه، زوجین پیگیری می‌شوند و برای سال بعد برنامه‌های دیگری مد نظر است تا مبادا زندگی زوجین وارد فاز بحران شود و کیفیت رابطه‌شان مدیریت شود. 

کد خبر 33605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =