مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان جامعه هدف بهزیستی در سنندج

مراسم معنوی جشن تکلیف نماز ویژه فرزندان مراکز شبانه روزی (شبه خانواده) برگزارشد.

این مراسم با حضور امام جمعه سنندج ماموستا فایق رستمی، مدیر کل ، معاونین ، همکاران و مربیان مراکز بهزیستی استان برگزار شد. 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج  و نماینده مجلس خبرگان رهبری  در استان که سخنران این مراسم بودند ضمن تبریک جشن عبادت به کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه، به آنها امید داد که از امروز شما به انجام تکلیف از سوی پروردگار و خالقتان سرافراز شده اید و می توانید مانند بزرگترها با خدا حرف بزنید، ایشان همچنین مطالبی در خصوص احکام و تکالیفشان بیان نمود.

وی افزود: خداوند از امروز ماموریت و مسوولیتی را بردوش شما قرار داده است که اگر شما آن را به نحو احسن انجام دهید می توانید زندگی خود را در حوزه فردی و اجتماعی به شکلی طراحی کنید که به خوشبختی دست پیدا کنید و نهایت استفاده را از زندگی ببرید.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه همه ما در زندگی تلخی ها و شادی ها را تجربه کردیم، ادامه داد: شما فرزندان من نیز در مسیر زندگی با تلخی هایی روبرو می شوید و چیزی که به شما در این راه قوت، قدرت و جسارت برای مقابله با سختی های زندگی را می دهد توکل به خداوند است.

سید صباح قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این مراسم بر تقویت و تحکیم بنیه های اعتقادی تاکید کرد و گفت: در مراحل مختلف زندگی آیه های قران را سرلوحه زندگی خود قرار دهید زیرا ارتباط شما با خداوند را بیشتر می کند و سبب تقویت روح و افزایش قدرت برای مقابله با حوادث می شود.

گفتنی است قرائت آیاتی از قرآن کریم، اجرای سرود جشن تکلیف فرزندان ، (خوشامدگویی و سخنرانی در خصوص سن تکلیف و وظایف فرزندان )، سخنرانی روحانی (در خصوص آشنایی فرزندان با احکام ، واجبات ومحرمات دینی )، قرائت منشور عبودیت توسط فرزندان، اهدای لوح یادبود جشن تکلیف به فرزندان، اهداء کادو به فرزندان ( کارت هدیه ، سجاده ، کتاب ، کیف ، نوشت افزار)، تهیه عکس های دسته جمعی و فردی از فرزندان و برگزاری نماز جماعت با فرزندان از اهم اقدامات برگزارشده در این مراسم بود.

منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 33602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد