جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی با محوریت مراکز مثبت زندگی برگزار شد

جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی در مورخ ۲۵ اسفندماه در دفترمدیریت بهزیستی البرز به ریاست دکتر حیدری و حضور کلیه اعضاء این کمیته برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، این نشست با دستور جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص چالشهای مراکز مثبت زندگی و شرح وظایف اعضای تیم نظارت و همچنین بررسی پیشنهادات در خصوص سامانه دانشجویی و بهبود فرآیند و شرح وظایف حوزه های تخصصی جهت ارتقای عملکرد دستگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیده یکتاخواه مسئول اداره فناوری اطلاعات ،ارتباطات و تحول اداری و دبیر این جلسه در خصوص چالشها و مشکلات موجود در سامانه دانشجویی و شرح وظایف حوزه اجتماعی و توانبخشی و همچنین اداره فناوری به عنوان ارائه دهنده گزارش نهایی به ستاد کشور مطالبی را عنوان کرد.

وی همچنین گزارش اقدامات انجام شده توسط اداره فناوری نظیر آماده سازی زیرساخت مورد نیاز و ایجاد کاربری در سطح شهرستان و ستاد جهت ثبت و تایید اطلاعات دانشجویان را ارائه نمود.

در ادامه جلسه دکتر حیدری مدیر کل بهزیستی استان درخصوص ماهیت شکل گیری مراکز مثبت زندگی ، وظیفه انسانی و سازمانی تمامی کارکنان خدوم بهزیستی جهت خدمت رسانی به جامعه هدف مطالبی را عنوان نمود و باتوجه به ایجاد تشکیلات تفضیلی این مراکز در ستاد کشور و تعمیم آن به استان مقرر گردید از این پس تمامی مکاتبات و امورمربوطه با نظارت مستقیم مسئول اداره فناوری اطلاعات استان صورت پذیرد.

در ادامه جلسه مشکلات و چالشهای مربوط به سامانه مراکز مثبت زندگی و شرح وظایف اعضای تیم نظارت در سطح ستاد و شهرستان و همچنین مشکلات مربوط به مراکز شهرستان کرج به صورت خاص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه بر بازدید از این مراکز با اولویت کاری حوزه های ستادی و شهرستانی تاکید نمود وارائه گزارش این بازدید ها جهت بررسی در کمیسیون ماده ۲۶ استان را الزامی دانست تا پس از طرح در این کمیسیون وفق مقررات اقدامات لازم ( بررسی پرونده، اعلام تذکر و اخطارهای لازم و در صورت نیاز لغو مجوز) صورت پذیرد.

از اهم مصوبات این جلسه می توان به لزوم تشکیل انجمن صنفی مراکز مثبت زندگی و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مستقیم نماینده این مراکز با مسئولین ستادی و شهرستانی اشاره نمود.

همچنین برگزاری دوره های بازآموزی ویژه کارکنان ومسئولین فنی مراکز مثبت زندگی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دردفترآموزش از دیگر مصوبات بود.

در این جلسه بر ساماندهی گروه ها و پیام رسان ها و لزوم تشکیل گروه واحد استانی در فضای مجازی متشکل از مسئولین مراکز و روسای ستادی و شهرستانی مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان وفق دستور مدیر کل استان و نظر اعضای کمیته مقرر گردید اصلاح فرآیند توسط اداره فناوری در خصوص سامانه دانشجویی صورت گرفته و در اسرع وقت به حوزه های تخصصی و شهرستانها ابلاغ گردد.

کد خبر 33558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد