نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی بهزیستی هرمزگان

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، ایجاد مشاغل خرد و استفاده از نیروهای بومی بمنظور اشتغال در طرح های اشتغالزای منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ سیده فاطمه ذوالقدر " در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به میزبانی بهزیستی  هرمزگان برگزار شد ، بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، ایجاد مشاغل خرد و استفاده از نیروهای بومی بمنظور اشتغال در طرح های اشتغالزای منطقه تاکید کرد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای توسعه سواحل مکران افزود: حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان عضو شورای توسعه سواحل مکران در میان سایر اعضای این شورا به معنای افزایش مسئولیت و ضرورت نقش آفرینی مستقیم و مجدانه همه دستگاههای تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این فرآیند توسعه بوده که مدیران دستگاههای عضو باید جهت توانمندی جوامع محلی همراهی لازم را داشته باشند.

وی خواستار تشکیل دبیرخانه ای پویا برای هماهنگی دستگاهها با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه های متبوع بمنظور استفاده از ظرفیتهای این منطقه شد.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهارداشت: مشکلات و خواسته های مدیران دستگاههای عضو و پیمانکاران منطقه در نشست ها و بازدیدهایی که از منطقه مکران صورت گرفت، احصاء شد که در نشست با وزیر این موارد منعکس خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ارائه خدمات متعدد، مسئولیت زیادی را بر عهده دارد و با توجه به رویکرد توسعه سواحل مکران و افزایش جمعیت کارگری در این منطقه، دستگاههای زیرمجموعه وظایف سنگین تری بر عهده خواهند داشت.

هادی ابراهیمی افزود: همزمان با ایجاد زیرساخت ها در توسعه منطقه مکران و بعد از آن، دستگاههای عضو شورای هماهنگی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ورود کنند تا علاوه بر پیشگیری از آسیب های احتمالی، شاهد امنیت، ایجاد توسعه پایدار و رفاه ساکنین منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: در توسعه سواحل مکران و پس کرانه های آن، وزارت می تواند نقش موثر داشته باشد و دستگاههای زیرمجموعه برای توسعه منطقه، فعالیتها و برنامه های خود را ارائه دهند.

وی گفت: ضرورت دارد با هم اندیشی متفکرین، دستورالعملی جهت توسعه سواحل و همچنین جوامع محلی داشته باشیم که برگزاری این جلسات و ارائه نظرات می تواند به تهیه این دستورالعمل کمک کند.

در این نشست، مدیران دستگاههای عضو شورای هماهنگی نظرات و پیشنهادات خود را جهت توسعه سواحل مکران و توانمندی جوامع محلی ارائه کردند.

کد خبر 33553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد