توسعه اورژانس اجتماعی بهزیستی منطبق با آسیب های اجتماعی منطقه  است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان توسعه اورژانس اجتماعی را منطبق بر آسیب های اجتماعی منطقه و سکونت گاه ها اعلام کرد و گفت : 4 پایگاه خدمات اجتماعی ، در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای استان فعال هستند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در مراسم تقدیر از کارشناسان نمونه اورژانس اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون محترم امور زنان و خانواده رییس جمهور برگزار شد ، اظهار کرد : در حال حاضر اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستانهای زنجان،ابهر،خرمدره ، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

محمدی  با بیان اینکه برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران ، فردی ، خانوادگی و اجتماعی ، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 ، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی است افزود : خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 از ابتدای سال جاری پاسخگوی نزدیک به 4 هزار تماس تلفنی هم استانی های بوده است و بهزیستی توانسته است خدمات تخصصی خود را در اختیار آنها قرار دهد.

وی تصریح کرد :  دستیابی سریع به آمار و اطلاعات و امکان گزارش‌گیری های مستمر ‌به منظور استفاده در تصمیم گیری های دوره‌ای یا کلان از مزایای سامانه اورژانس اجتماعی است .

وی با اشاره به شناسایی آسیب های اجتماعی شایع و در حال شیوع توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی اذعان داشت:مداخلات بهزیستی می تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت های خانگی و آسیب های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط 123 و خدمات سیار مرتفع می گردد .

این مقام مسئول ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به شرایط مراجع ( مراکز خانه سلامت ، بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و... ارجاع می شوند.

وی گفت:  خط تلفن 123بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت 24 ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.

کد خبر 33444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد