مراکز درمانی و مطب پزشکان نیازمند مناسب سازی است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : مراکز درمانی ومطب های پزشکان جزو محل های پرتردد است که با توجه به شرایط جسمی مراجعین ، افراد دارای معلولیت و سالمندان نیاز به توجه درزمینه مناسب سازی دارد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری  مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با حضور معاون هماهنگی عمرانی استانداری زنجان و اعضای این شورا برگزارشد ، اظهار کرد : مراکز درمانی و مطب پزشکان نیازمند مناسب سازی است و پروانه فعالیت مراکز درمانی و مطب های پزشکان در صورت عدم مناسب سازی تمدید نخواهد شد .
وی افزود : با هماهنگی صورت گرفته با نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان مراکز درمانی که در زمینه پروسه صدور یا تمدید مجوز فعالیت متقاضیان هستند بررسی گردیده و در صورتی که مکان تهیه شده با معیارهای لازم منطبق نباشد پروانه صادر نمی شود .

این مقام مسئول عنوان کرد : : با توجه به مناسب نبودن شرایط فیزیکی برخی مطبها جهت استفاده افراد دارای معلولیت و اینکه مراجعه به مراکز درمانی جزء لاینکف زندگی هر فرد و بخشی از حقوق شهروندی می باشد شورای مناسب سازی استان خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیر استاندارد و هدررفت هزینه و  مناسب سازی مراکز درمانی و مطب های پزشکان است .

وی خاطر نشان کرد : نقشه پراکندگی محل سکونت مددجویان بهزیستی استان زنجان مبتنی بر GIS در راستای هم گرایی و اقدام مثبت شهرداری صورت گرفته است که می تواند با توجه به افتتاح مراکز مثبت زندگی و ارایه خدمات در محله هر فرد در زمینه تمرکز بر مناسب سازی موثر باشد .
محمدی  یادآور شد : با توجه به نقش بی بدیل آموزش در سنین پایین و فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوعات مختلف ،کتاب های آموزشی در زمینه مناسب سازی توسط نظام مهندسی تهیه خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی یادآور شد : با پیگیری های صورت گرفته و در راستای ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی برابر به فرصت ها و امکانات عمومی، راه آهن اقدام به ارائه خدمات ویژه رایگان به افراد دارای معلولیت کرده است.
محمدی افزود :  افراد دارای معلولیت می توانند در زمان خرید بلیط با انتخاب گزینه خدمات رایگان ویلچیر مسئولین راه آهن را زمان و مقصد سفر خود مطلع کرده و از خدمات رایگان ویلچیر و سطوح شیبدار متحرک جهت دسترسی از سکو به داخل قطار و بالعکس در مبدا و مقصد سفر خود بهره مند شوند.

کد خبر 33440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد