اجرای برنامه غربالگری و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان در استان

یزدان صیادی معاون پیشگیری بهزیستی استان از ارائه کلیه خدمات غربالگری و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان در بهزیستی استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛معاون پیشگیری بهزیستی استان در خصوص اهمیت برنامه غربالگری شنوایی گفت:نقص شنوایی یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های بدو تولد و از اصلی‌ترین عوامل ناتوانی و معلولیت نوزادان در سراسر جهان است که بر اثر عوامل متعددی از جمله عوامل ژنتیکی و بروز جهش‌های ژنی، ازدواج‌های فامیلی، بیماری‌های عفونی در دوران بارداری،صدمات وارده حین زایمان، زردی نوزادی، عفونت گوش و... ایجاد می شود.
صیادی گفت : یکی از ارزیابی هایی که در روزهای ابتدایی تولد کودک انجام میشود غربالگری شنیداری است. این غربالگری سلامت اساسی ترین قسمت های سیستم شنیداری را بررسی می کند ،برنامه غربالگری شنوایی بدو تولد امکان تشخیص وجود کم شنوایی را در روزهای ابتدایی تولد فراهم می آورد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان تصریح کرد:در واقع برنامه غربالگری شنوایی کشف ناشنوایی مادرزادی و کم شنوایی را در بدو تولد امکان پذیر می کند.
وی عنوان کرد : در این برنامه کلیه نوزادان در مراکز غربالگری شنوایی که در بیمارستانها مستقر می باشند مورد ارزیابی قرار میگیرند.
وی بیان کرد:دستگاههای غربالگری شنوایی به تعداد کافی توسط بهزیستی استان  تهیه و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است  و نوزادانی که در تست غربالگری اولیه نتیجه مطلوبی را کسب نمی‌کنند جهت انجام تستهای تشخیصی به مراکز تخصصی شنوایی معرفی می گردند که این واحد در بهزیستی شهرستان بویراحمد موجود و مجهز به کلیه دستگاههای تشخیصی تخصصی شنوایی سنجی می باشد که بصورت دولتی این خدمات را به همشهریان عزیز ارایه می دهند.

کد خبر 33300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد