در رسانه | دود آسیب اجتماعی به چشم جامعه می‌رود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: آسیب اجتماعی موجود در جامعه به چشم همه اعضای آن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا ، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۰ اسفندماه) در آیین کلنگ‌زنی موسسه خیریه پرتو مهر یزدان زنجان، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: خداوند نعمات‌ زیاد و غیرقابل شمارشی را در اختیار انسان‌ها گذاشته، اما نعمتی با عنوان منت‌ الهی بر انسان، یاد شده که بزرگ‌ترین نعمت‌ها است.

وی افزود: بزرگ‌ترین نعمتی که به انسان اعطا شده و غیرقابل جایگزین است، نعمت بعثت پیامبر اسلام (ص) بوده، به طوری که حتی می‌توان گفت بزرگ‌ترین عید مسلمانان، عید مبعث است.

این مسئول با بیان اینکه برای داشتن انسان سالم، همه اعضا مهم است، ادامه داد: همه اعضای جامعه نیز باید در عرصه‌های مختلف مفید واقع شوند و اگر هر کس وظیفه خود را درست انجام دهد، جامعه سالمی خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه دود آسیب اجتماعی موجود در جامعه به چشم همه اعضای آن می‌رود، تصریح کرد: همه اعضای یک جامعه مسافر یک کشتی هستند که سرنوشت‌شان به یکدیگر مربوط و وابسته است و همه در قبال یکدیگر موظف‌اند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: زنجان دیار کریمان است و از همه خیرانی که در استان فعال هستند، سپاس‌گزاریم و امیدواریم که در این کارهای خداپسندانه، هر کس که بخواهد به اندازه توانش همکاری کند.

در ادامه، مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز اظهار کرد: ۲۸ هزار خانوار تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان هستند که ۲۲ هزار نفر آن دارای معلول هستند. همچنین قریب به ۶۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که به ‌طور کلی می‌توان گفت ۸۰ هزار نفر تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی استان زنجان هستند.

محمد محمدی‌قیداری با بیان اینکه نیمی از امورات بهزیستی با همکاری خیران انجام می‌شود، افزود: قریب به ۶۰۰۰ خیر در قالب ۴۹۲ نهاد و مرکز غیردولتی و ۱۰۰ موسسه، به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه آسیب اجتماعی مسری است، ادامه داد: حدود ۶۰ کودک در دو موسسه، چهار مرکز و یک شیرخوارگاه نگه‌داری می‌شوند که به زودی این شیرخوارگاه به بخش‌ خصوصی واگذار خواهد شد. واگذاری کودکان به خانواده‌ها در اولویت اول است ولی اگر کودکان به خانواده‌ها واگذار نشوند، مهارت‌آموزی و توانمندسازی در اولویت قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به واگذاری ۴۰ کودک به خانواده‌ها، تصریح کرد: افرادی که در مراکز مانده و واگذار نمی‌شوند نیز با توجه به نیاز صنایع استان، راهبری و توانمند شده و قریب به ۳ نفر نیز ترخیص می‌شوند.

موسسه خیریه پرتو مهر یزدان زنجان، در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در هفت طبقه با زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع در بخش‌های مختلف چندمنظوره خدماتی، خانه‌داری، درمانی، اداری، فرهنگی، آموزشی در دو بخش برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال با نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی در مدت زمان حدود ۱۸ ماه ساخته خواهد شد.

کد خبر 33296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد