شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان کردستان تشکیل شد

جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان با حضور جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ، مدیرکل و معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی و جمعی از معتمدین و خیرین استان در استانداری کردستان برگزار شد.


 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان،  در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان جعفری معاون استاندار اظهار کرد:  بسیج مردمی و ظرفیتهای جامعه به ویژه تشکل های غیر دولتی و موسسات خیریه نقش مهمی در رفع مشکلاتی که امروزه وجود دارد می تواند راهگشا باشد و ما در این حوزه وظایفی به عهده داریم که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.

وی گفت: طی سال‌های گذشته بحث مشارکت‌ ها تنها به مشارکت ریالی سوق داده می شد، اما این شورا و ساختار معاونت مشارکت‌ها در بهزیستی صرفا مالی نبوده و تلاشمان بر حضور و استفاده از ظرفیت فکری واندیشه نخبگان، افراد مطلع، صاحب دانش و تجربه در عرصه اجتماعی است.


وی تاکید کرد: رویکرد مشارکت‌ها و مشارکت گیری در جامعه باید اصلاح شود یعنی در واقع ما از این به بعد باید شاهد حضور و نقش‌آفرینی مردم، دانشگاه‌ها و نخبگان در عرصه های اجتماعی باشیم تا به این موارد به صورت علمی توجه شود.

 قریشی مدیرکل بهزیستی هم در این جلسه به  اهمیت بالای حوزه مشارکت های مردمی در توانمندسازی و بازتوانی جامعه هدف بهزیستی و همچنین وجود مشکلات جامعه هدف  این حوزه اشاره کرد و گفت : بیشترین مشکلات جامعه محرومان و قشر نیازمند است و ضرورت تلاش برای  ترویج روحیه مشارکت و دستگیری از مستمندان و اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی را درجهت خدمت رسانی بهتر به محرومین مورد تاکید است.

 حسین رسولی معاون معاون مشارکتهای مردمی،موسسات غیردولتی  بهزیستی کردستان در این جلسه گفت: شناسایی خانواده های آسیب دیدگان اجتماعی به منظور یاری رسانی و پیگیری لازم جهت جلب مشارکت‌های مردمی و تشویق خیرین به کمک رسانی به نیازمندان مورد حمایت از مواردی است که لازم است به آنها توجه شود.

رسولی افزود: ورود معتمدین و خیرین گرامی و مشارکت  آنان می تواند ما در جهت خدمت رسانی به جامعه هدف نیازمند سازمان یاری کرده  و ما نیز با توجه به دستورالعمل تخصصی مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور و تدوین بانک اطلاعات خیرین و لینک با سایر سازمان ها و موسسات خیریه و تدوین شناسنامه مراکز در جهت شفاف سازی اطلاعات و ارتباط بیشتر خیرین و معتمدین بهزیستی  با این مراکز و موسسات از هیچ گونه تلاشی در این مورد فرو گذار نخواهیم کرد.

 گفتنی است در این جلسه اشاره به نیازمندیهای حوزه مسکن خانواده های دومعلولی فاقدمسکن وفاقدزمین -پویش سقف همدلی  -  ایتام فاقد مسکن و گزارشی ازموجودی نیت عام وخاص مشارکتها و همچنین تحویل ابلاع معتمدین عضوشورای مشارکت باامضای رییس بهزیستی کشور به این عزیزان تقدیم و برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب و شایسته جهت ارتقاء مشارکت های مردمی و توانمندسازی مددجویان انجام گردید.

کد خبر 33248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد