در رسانه | تراکم پرونده در دستگاه قضا بیانگر افزایش آسیب های اجتماعی است

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: تراکم پرونده های ورودی در دستگاه قضایی بیانگر افزایش آسیب های اجتماعی است که باید برای آن تدبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان در مراسم  افتتاح 52 مرکز مثبت زندگی در استان قزوین که روز دوشنبه در اداره بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت: آسیب های اجتماعی مردم کشور و استان را رنج می دهد و بی توجهی به آن می تواند هزینه های سنگینی به کشور تحمیل کند.

فولیان بیان کرد: وقتی کارکرد نامتوازن در جامعه اتفاق می افتد میزان اثر بخشی فعالیت مدیران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شلوغی راهروهای دادگستری و میزان ورودی پرونده های قضایی خود را نشان می دهد.

وی افزود:  تراکم جمعیت در مجموعه دادگستری در واقع آیینه تمام قد بازتاب میزان مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی از نهاد خانواده تا آموزش و پرورش و سایر نهادهای حمایتی است.

فولیان گفت: امروز ما با تعداد بسیار بالایی در پرونده های وروری به دستگاه قضا مواجهیم که در علت یابی و آسیب شناسی می توان اذعان کرد اگر هریک از مدیرانی که در حوزه اجتماعی مسولیت دارند برای کاهش جرم وپیشگیری از وقوع آن و رفع آسیب های اجتماعی دغدغه مند باشند بخش زیادی از  پرونده  های ورودی دستگاه قضایی در حوزه آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآورشد: بر اساس قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و به تعبیر مقام معظم رهبری همه دستگاه ها ملکفند این دستگاه را در امر پیشگیری از جرم همراهی کنند زیرا پیشگیری امری مشارکتی و فراسازمانی، ائتلافی و شبکه ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشگیری از جرم را جدی نگیریم و از وقوع جرم عقب بمانیم چالش ها بیشتر می شود  لذا دستگاه قضا وظیفه مطالبه گری از دستگاه ها در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی را با جدیت دنبال می کند.

فولیان بیان کرد: امروز در استان قزوین دستگاه ها و مدیران زیادی در این حوزه مسئولیت و ماموریت دارند که برخی از آنها به درستی این مسئولیت را انجام می دهند اما متاسفانه برخی هم نسبت به وظایف خود در حوزه آسیب های اجتماعی کم کاری می کنند که باید این نقیصه برطرف شود.

وی فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از جرم را ضروری دانست و یادآورشد: با فرهنگ سازی باید بتوانیم  همه دستگاه ها را در حوزه پیشگیری فعال کنیم تا کارها شتاب گیرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: امروز رویکرد و تاکید رئیس قوه قضاییه استفاده از ظرفیت های مردمی است و اگر بخواهیم رضایتمندی و اعتماد مردم را جلب کنیم لازم است از ظرفیت خود مردم بیشتر استفاده کنیم.


.فولیان اظهارداشت: خوشبختانه بهزیستی استان قزوین دغدغه کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد و در این عرصه پیشرو بوده و راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اقدامی موثر و تحول آفرین در حوزه پیشگیری  و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: در خصوص واگذاری مسئولیت این مراکز باید دقت بیشتری شود و در ادامه فعالیت آنها  نظارت ‌های دقیق و مستمری بر عملکرد این مراکز صورت گیرد تا نتایج عهدف گذاری شده بدست آید.

فولیان برای حمایت و پشتیبانی قانونی دستگاه قضایی از فعالیت های مراکز مثبت زندگی اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 33226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد