در رسانه | مراکز مثبت زندگی در حل مشکلات اجتماعی نقش کلیدی دارند

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: فعالیت «مراکز مثبت زندگی» در صورت مدیریت تخصصی و بهره گیری از افراد دلسوز و دغدغه مند، در مقابله با چالش های اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیسی قبادی در مراسم افتتاح ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان قزوین که همزمان با سراسر کشور با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس در بهزیستی قزوین برگزار شد اظهار کرد:امروز با پدیده های جدید اجتماعی مواجهیم که هر یک از آنها ظرفیت ایجاد چالش جدی در حوزه‌های اجتماعی را دارد.

وی افزود: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید بتوانیم چالش های اجتماعی را با مشارکت بخش خصوصی و دولتی حل کنیم و در این میان بهره گیری از ظرفیت خیرین هم ضروری است.

قبادی تصریح کرد: تشکیل شورای اجتماعی کشور با حضور مقام معظم رهبری و سران قوا بیانگر اهمیت این حوزه است لذا باید در استان هم بتوانیم پدیده های اجتماعی را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و برای حل چالش ها تدبیر کنیم.

وی یادآورشد: در جلسات شورای اجتماعی کشور معضلات  مهم اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و خودکشی که جامعه را با چالش مواجه کرده در دستور کار دستگاههای ذیربط قرار دارد و به این مسائل اهمیت داده می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه دستگاهها هستیم و اگر نتوانیم چالش های این بخش را حل کنیم بدون تردید مشکلات اجتماعی می تواند خسارت های سنگینی را در آینده به کشور تحمیل کند.

وی اضافه کرد: رسالت مهم سازمان بهزیستی در حوزه مددکاری است و باید تمام دستگاه های مرتبط در کنار این سازمان که تخصص و توانمندی بالایی در حوزه اجتماعی دارد قرار گیرند تا اهداف پیش بینی شده محقق شود.

قبادی گفت: امروز جمعیت زیادی به ویژه نیازمندان و محرومان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ما هم با کمک خیرین باید بتوانیم در انجام ماموریت ها به این مجموعه مددکاری کمک کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: راه اندازی «مرکز مثبت زندگی» کار مفید و اثر گذاری است به شرط آن که در انتخاب مسئولان آن دقت کنیم و نظارت بیشتری در کارها داشته باشیم تا اهداف تعیین شده محقق شود.

وی افزود: باید مدیریت در مرکز مثبت زندگی را افرادی بپذیرند که دغدغه رفع مشکلات اجتماعی و خدمت به مردم را دارند و بدون داشتن انگیزه و انرژی مثبت در فعالان این عرصه نمی توان به موفقیت ها امیدوار بود.

قبادی اظهارداشت: مراکز مثبت زندگی از مراکز مهم و حیاتی در حوزه مسایل اجتماعی محسوب می شوند و افراد باید با روحیه جمعی و مددکاری در این مراکز فعالیت کنند تا بتوانند ماموریت و مسئولیت‌ها را بر اساس وظایف تعریف شده بخوبی انجام دهند

کد خبر 33223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد