۳ مرکز مثبت زندگی در گناوه افتتاح شد

سه مرکز خدمات بهزیستی ( مثبت زندگی) روز سه شنبه در شهرستان گناوه با حضور دکتر علیرضا حاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر و مسئولان افتتاح شد

به گزارشروابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  دکتر علیرضا حاجیونی در این آیین که درمحل سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان برگزارشد، گفت: همزمان با سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان گناوه به عنوان نمادین، ۳۰ مرکز دیگر در فاز اول در این استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهرافزود: در این مراکز  ۲۲ خدمت سطح اول بهزیستی به صورت رایگان به مددجویان ارایه می‌شود.

وی اظهارکرد: در در دولت تدبیر و امید فرصتی پیش آمد تا سازمان بهزیستی  همه تلاش و توان خودرا را به سمت سلامت و رفاه اجتماعی بکار بگیرد و در این برهه با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ۲ هزارو ۴۰۰ مرکز جامع خدمات بهزیستی در سراسر کشور افتتاح شده‌است تا خدمات بهتر و بیشتری به مددجویان ارایه شود.

وی به تفاوت و مزایای راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت: اولین و مهم ترین بستر خدمات بهزیستی در مراکز مثبت زندگی برپایه دولت الکترونیک بنا شده و  تمام فعالیت‌های حوزه مددجویی بر این محور معطوف است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: سرعت و دقت در داده‌های بستر الکترونیک، شفافیت و بالارفتن ارایه خدمات از دیگر مزایای راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی است.

وی ، خانواده محور شدن را از دیگر تفاوت ها و فواید مراکز خدمات مثبت زندگی عنوان کرد و گفت: در این مراکز نه تنها مددجو بلکه کل خانواده آن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دکتر حاجیونی افزود: مکان‌یابی محل مراکز مثبت براساس تراکم مددجویی در محلات هر منطقه مدنظر قرار گرفته است تا افراد تحت پوشش بتوانند به سهولت دسترسی به خدمات دست یابند و دیگر نیازی به حضور در مراکز بهزیستی نداشته باشند.

وی اظهارکرد: در کنار این مزایا، به ازای هر۱۵۰ مددجو یک مددکار با رشته تخصصی موردنیاز و پس از طی مراحل آموزشی و آزمون در کل مراکز خدمات مثبت زندگی استان بوشهر خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه همواره از وجود خیرین در حوزه سلامت و اجتماعی و بویژه نیازمندان بهره‌مند بوده‌است که جای تقدیر دارد.

امام جمعه گناوه گفت: با توجه به اینکه بهزیستی شهرستان برای تامین و رفع نیازمندی‌های مددجویان گام‌های خوبی برداشته است، مراکز مثبت زندگی در این مسیر می‌توانند کمک‌های بیشتری به این قشر کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: مردم و نیکوکاران این شهرستان با تاسی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار (ع) همواره در کمک به نیازمندان و مستمندان از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی پیشگام و پیشقدم بوده‌اند.

وی اظهارکرد:  مردم این شهرستان از بدو شیوع ویروس کرونا، به رغم تنگناهای اقتصادی، دولتمردان را تنها نگذاشتند و در کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری خوش درخشیدند.

رئیس بهزیستی گناوه گفت: از مجموع  سه مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی ) افتتاح شده در این شهرستان، ۲ مرکز در شهر گناوه و یک مرکز در بخش ریگ است.

مینا شهابی افزود: تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی مردم و ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و  کاهش تصدی گری دولت از عمده اهداف راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی است.

وی یادآورشد: بهزیستی شهرستان یکهزار و ۱۲۷ پرونده مددجویان مستمری بگیر را به مراکز مثبت زندگی سپرده‌است و از روز جاری بصورت رسمی خدمات رسانی به این قشر را انجام می‌دهند.

کد خبر 33166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد