۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان یزد افتتاح شد

۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان یزد امروز با حضور رئیس جمهور و ریاست سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی بصورت همزمان در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح و بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمودند که سهم استان یزد از این مراکز ۴۳ مورد است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در حاشیه مراسم عنوان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که « هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.» و با اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی، در راستای تحقق این موضوع، ایده ای نوین تحت عنوان "مراکز +زندگی"  شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی (مددجویان) در آن ساکن هستند استقرار یابد. 

علی محمد عطابخش در ادامه افزود : مراکز مثبت زندگی مراکزی است غیردولتی که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پروانه فعالیت دریافت و مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی که شامل۲۲ خدمت در سطح اولیه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه می باشد را ارایه می نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نکات مورد توجه مراکز+زندگی در مقایسه با طرح ها و برنامه های گذشته سازمان بهزیستی، استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف می باشد به قسمی که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد و نظارت و پایش دقیق قابل ارائه می باشد که علاوه بر انضباط، تسریع خدمات را مهیّا می سازد. 

لازم به ذکر است در مراکز (+زندگی) که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم–پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان ارائه شود. 

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد  ۱۶ هزار و ۴۵۵ پرونده معلولین و مددجویان شامل ۳۴ هزار و ۴۷۰  نفر در اختیار مراکز قرار گرفته است که مراکز مشغول پایش و به روز رسانی پرونده ها و آماده فعالیت پس از افتتاح رسمی می باشد.

کد خبر 33099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد