در رسانه| ۵ مرکز مثبت زندگی در هشترود افتتاح شد

مراغه - ایرنا - همزمان با سراسر کشور پنج مرکز مثبت زندگی نیز در شهرستان هشترود افتتاح شد تا مراحل اداری بخشی از خدمات بهزیستی در این مراکز خصوصی انجام شود.

رییس اداره بهزیستی هشترود در آیین افتتاح این مراکز گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف واگذاری خدمات به بخش خصوصی و توزیع عادلانه و باکیفیت خدمات بهزیستی راه‌اندازی شد.

«مهدی کریمی» با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در حقیقت گشودن درهای جامعه به روی معلول است، اظهار داشت: رفع مشکل طی کردن مسافت تا مراکز بهزیستی و نزدیک بودن مراکز مثبت زندگی به محلات مختلف، یک مشخصه مثبت است.

وی اضافه کرد: خدماتی چون ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه و پاسخگویی به مراجعان، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر و غیر مستمر) و معرفی‌نامه در  این مراکز  ارایه  می‌شود. 

وی بیان کرد: همچنین پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‏‌ها، شناسایی داوطلبان، خیران و معتمدان محلی و حمایت طلبی، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏‌ها شامل غربالگری بینایی، شنوایی و اختلالات ژنتیک از این پس در مراکز مثبت زندگی شهرستان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز محله‌محور است، افزود: مراکز مثبت زندگی بهزیستی کوچکی است در محلات بنابراین ایجاد چنین مراکزی تردد مراجعان از جمله معلولان به ادارات بهزیستی شهرستان و استان در سراسر کشور را کاهش خواهد داد.

وی بیان کرد: به اسـتناد بنـد ۴ ماده ۲۶ قانـون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولـت، الگوی تاسـیس مراکز غیردولتی تحت عنوان مراکز خدمات بهزیسـتی «+ زندگی» در پهنه‌بندی مناسـب و متناسـب بـا پراکندگـی جغرافیایـی و سـکونتگاه‌های گروه‌هـای هـدف تحت پوشـش در سـطح کشـور برنامه‌ریـزی و راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مراکز حدود ۱۵ نفر از بین تحصیل‌کردگان رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و مددکاری به اشتغال پایدار رسیده‌اند.

 به گزارش ایرنا یکی از این پنج مرکز در بخش نظرکهریزی، یک مرکز دیگر در روستای ذوالبین و سه مرکز نیز در سطح شهر هشترود راه‌اندازی شد.

کد خبر 33097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد