نه مرکز مثبت زندگی در شهرستان ملارد گشایش یافت

همزمان با افتتاح 2400 مرکز در سطح کشور، یکی از نه مرکز مثبت زندگی در شهرستان ملارد با حضور  معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و رئیس اداره بهزیستی افتتاح شد. 

به گزارش  روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت خدمات رسانی هرچه سریعتر به جامعه هدف گفت: مراکز مثب زندگی در قسمتهای مختلف شهرستان با هدف دسترسی سریع جامعه هدف و در نهایت خدمات رسانی هرچه بهتر افتتاح گردیده اند.  

داود خادم در ادامه گفت: پیش از افتتاح مراکز مثبت زندگی دسترسی مدجویان در بخش هایی از شهرستان بویژه روستاهای بخش صفادشت جهت مراجعه به مددکاران و انجام امور مختلف بسیار مشکل بود که با راه اندازی و پراکندگی این مراکز در سطح شهرستان این مشکل برطرف میگردد.

خادم با بیان اینکه واگذاری خدمات به بخش غیردولتی در اکثرمواقع موفقیت آمیز بوده  افزود: شروع بکار این مراکز نقش بسزایی در ایجاد اشتغال نیروهای مددکاری و روانشناسان دارد.  

وی در ادامه افزود: کلیه پرونده های افراد دارای معلولیت و همچنین زنان سرپرست خانوار به این مراکز قابل واگذاری بوده که همین امر موجب توزیع عادلانه خدمات از سوی سازمان و همینطور بازدید منزل و بررسی شرایط فرد دارای پرونده بصورت مستمر میشود.  

این مسئول در ادامه ضمن تاکید بر گستردگی فعالیتها و خدمات از سوی سازمان بهزیستی گفت: بهره مندی از پتانسیل های موجود با توجه به تعدد فعالیتهای موجود در سازمان بهزیستی در تمامی زمینه از جمله معلولین، زنان، اعتیاد، مشاوره، طلاق و مشارکتهای مردمی  می تواند کمک شایانی ارائه خدمات موثر و همینطور انجام پیگیری های مربوطه باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در پایان با تقدیر از زحمات مدیران و متخصصان این حوزه، اهداف راه اندازی این مراکز به شرح ذیل بیان داشت: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات و تسریع گسترش برنامه‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از اهداف مهم در راه اندازی و ارائه خدمات مراکز مثبت زندگی هستند.

کد خبر 33084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد